محبوب‌ترین نژادهای گربه در سال ۲۰۲۲

۴.۴/۵ - (۵ امتیاز)

گربه یکی از محبوب‌ترین حیوانات خانگی در سراسر جهان است. یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که بیش از ۲۵ درصد از خانواده ها در ایالات متحده حداقل یک گربه دارند.
گربه ها نژادهای مختلفی دارند که هرکدام منحصر به فرد است. علاوه بر این، هر نژاد گربه تجربه جدیدی را به شما می دهد که متفاوت از نژاد دیگر است.
اگر قصد دارید یک گربه در خانه خود داشته باشید یا یک گربه جدید به خانواده اضافه کنید، موارد زیر محبوب ترین نژادهای گربه در سال ۲۰۲۲ هستند.

 

۱۰ نژاد محبوب گربه در جهان در سال ۲۰۲۲:

persian cat

۱.persian cat

persian cat در میان بسیاری از گربه‌ دوستان جهان محبوب هست. آنها زیبا، مهربان و آرام هستند و از آنها به بهترین حیوانات خانگی همدم تبدیل می شوند.

گربه پرشین دارای سرهای گرد، لپ های تپلی، پوزه ی کوتاه، موهای کرکی هستند. پوشش آنها رنگ های زیبا و متفاوتی دارد.

این گربه‌ها جثه ی متوسطی ​​دارند و بین ۷ تا ۱۲ پوند وزن دارند. این نژاد برای افرادی که گربه های آرام می خواهند ایده آل هستند.

Ragdoll Cat

  1. Ragdoll Cat

Ragdoll دومین گربه بزرگ اهلی در جهان بعد مین کون است. به دلیل خلق و خوی سگ مانند آنها به عنوان ” puppy-cats ” شناخته می شوند.

این گربه ها دارای پوششی بلند با رنگ های روشن متفاوت هستند. چشمان آنها عمیق و فریبنده است که باعث می شود افراد زیادی آنها را دوست داشته باشند. این گربه ها بزرگتر می شوند و بین ۱۰ تا ۲۰ پوند وزن دارند.

این نژاد فوق العاده مهربان، ملایم و دوست داشتنی هستند. گربه ها همیشه دوستی انسان ها را دوست دارند و شما را در خانه دنبال می کنند.

Ragdolls با سایر حیوانات خانگی، کودکان ارتباط خوبی برقرار می کند و آنها دوست دارند با شما یا عزیزانتان روی مبل یا تخت بخوابند. آموزش برخی ترفندها مانند غلت زدن یا بازی کردن به آنها آسان است.

Exotic Shorthair Cat

  1. Exotic Shorthair Cat

گربه های Exotic Shorthair Cat  تمام خصوصیات گربه پرشین را دارند، فقط درپوشش تفاوت دارند. اگزوتیک ها دارای پوشش کوتاه، ضخیم و متراکم هستند که آنها را برای افرادی که زمانی برای آراستگی روزانه ندارند اما عاشق شخصیت گربه پرشین هستند، انتخابی عالی می کند.

پوشش آنها منحصر به فرد است و در سایه ها و طرح های متفاوتی است. آنها سری گرد، چشم های گرد و بدن گردی دارند.

این گربه ها در مقایسه با سایر نژادهای گربه به بازیگوشی، وفاداری و مهربانی شناخته می شوند. آنها شما را در هر جایی که در خانه بروید دنبال خواهند کرد.

Abyssinian Cats

  1. Abyssinian Cats

Abyssinian یکی از باهوش ترین و قدیمی ترین نژادهای گربه در جهان است. آنها باهوش و کنجکاو هستند و می توانند در تلاش برای کشف محیط اطراف خود دچار مشکل شوند.

گربه ها دارای پوشش زیبایی هستند که در سراسر بدن آنها قرار دارد. دارای پاهای بلند و باریک، سرهای گوه ای شکل و گوش های بلندی هستند.

مراقبت از این گربه ها آسان است و به خوبی با حیوانات، گربه ها و کودکان دیگر دوست می شوند. آنها مهربان، وفادار و عاشق بودن در پیش شما هستند.

گربه های حبشی بسیار بازیگوش هستند و شما را با حرکات آکروباتیک خود تحت تاثیر قرار می دهند زیرا عاشق پریدن و بالا رفتن هستند. گربه های حبشی همچنین دوست دارند با وسایل بازی کنند و صدایی آرام و ملایم داشته باشند.

Maine Coon Cat

  1. Maine Coon Cat

مین کون‌ها بزرگ‌ترین گربه‌های خانگی هستند و معمولاً به آنها «غول‌های مهربان» می‌گویند. بسیاری از مردم از اندازه آنها شگفت زده می شوند زیرا می توانند حتی بیش از ۳۰ پوند وزن داشته باشند. آنها بدنی محکم و پر از ماهیچه دارند.

آنها ظاهری خشن و پوششی کرکی دارند. این گربه‌ها از جمله مهربان‌ترین و دوستانه‌ترین نژاد گربه‌ها هستند. اگر گربه ای بازیگوش و دوست داشتنی می خواهید، مین کون یک انتخاب عالی برای شماست.

علاوه بر این، بسیار باهوش هستند و آموزش آنها آسان است. آنها همچنین گربه ای مستقل و به صاحبانشان فداکارند و دوست دارند در جایی که شما هستید یا جایی که شما را می بینند بمانند.

Sphynx

  1. گربه Sphynx

Sphynx یکی از جدیدترین و نادرترین نژادهای گربه است. اخیراً تقاضای آنها در ایالات متحده افزایش یافته و به رشد خود ادامه داده است.

این گربه ها ظاهر منحصر به فردی دارند که بسیاری از علاقه مندان را خوشحال می کند. اگرچه به نظر می رسد که بدون مو هستند ولی بدن آنها دارای لایه های نازکی از کرک پرزی است. علاوه بر این، چشم ها و گوش های بزرگی دارند.

Sphynx ها اجتماعی هستند، عاشق توجه اند و دوست دارند هر کاری که انجام می دهید در مرکز توجه شما باشند. همچنین بازیگوش و پرانرژی هستند.

Sphynx ها گربه های فضای باز نیستند، اما این به این معنا نیست که نمی توانند بیرون بروند، می توانند خارج شوند اما نه برای مدت طولانی. از آنجایی که آنها دارای پوست در معرض دید هستند، باید از آنها در برابر عناصر مختلف آسیب رسان محافظت کنید.

Devon Rex

  1. Devon Rex

این گربه ها چهره ی کمی بیگانه و شبیه خفاش دارند. آنها ظاهری جذاب و منحصر به فرد دارند که شما همیشه عاشق تماشای آن خواهید بود.

هوش آنها بالاتر از حد متوسط ​​است و به راحتی می توان ترفندها و دستورات پیشرفته تری را آموزش داد. آنها عاشق تعامل با مردم، بچه ها و سایر حیوانات خانگی هستند.

این گربه ها بازیگوش هستند و عاشق بازی با اسباب بازی ها برای تحریک ذهنی هستند. آنها مشتاق توجه هستند. بنابراین آنها را برای مدت طولانی ترک نکنید.

American Shorthair Cat

  1. American Shorthair Cat

گربه مو کوتاه آمریکایی یکی از نژادهای گربه سانان است که به صاحبانشان علاقه زیادی دارد. آنها به دلیل توانایی محافظتی خود در برابر موش ها و سایر آفات مشهور هستند.

این گربه‌ها طبیعتی ملایم با بچه‌ها دارند و برای خانواده‌های پرمشغله با بچه‌ها ایده‌آل هستند. آنها همچنین برای خانواده هایی با حیوانات خانگی دیگر مناسب هستند زیرا با حیوانات دیگر ارتباط خوبی دارند.

گربه هایی با جثه متوسط ​​با بدن عضلانی هستند. آرواره های مربعی شکل و پاهای ضخیم دارند. اگر به دنبال گربه های دوست داشتنی و وفادار هستید، مو کوتاه آمریکایی انتخاب مناسبی برای شماست.

Scottish Fold Cats

  1. Scottish Fold Cats

گربه‌های اسکاتلندی فولد نسبت به مردم و سایر حیوانات خانگی رفتاری دوستانه دارند. آنها همچنین گربه هایی آرام و ساکت هستند.

گربه اسکاتیش چشم‌های گرد و گوشی تا شده و  ظاهری شبیه جغد دارند. آنها بازیگوش، خوش برخورد هستند و به یکی از اعضای خانواده بسیار وابسته هستند.

این گربه‌ها صداهای ملایمی تولید می‌کنند و با صدای میو و خرخر «صحبت می‌کنند». این برای سایر نژادهای گربه رایج نیست.

British Shorthair Cat

  1. British Shorthair Cat

این تژاد صلح آمیزترین نژاد گربه در جهان است. آنها گربه هایی با جثه متوسط ​​با پوششی ضخیم و درشت هستند. British Shorthair  چشم های گرد، ماهیچه های ضخیم، استخوان های سنگین و پوششی متراکم دارند.

گربه ها فوق العاده وفادار هستند و به صاحبانشان فداکارند. علاوه بر این، آنها بسیار صبور هستند و مشکلی برای تنها ماندن ندارند زیرا خود را مشغول بازی می کنند.

این گربه‌ها بیشتر وقت خود را برای استراحت و سرگرمی در اطراف می‌گذرانند. اگرچه یک نژاد محبوب و عالی هستند، اما گران هستند و برای بسیاری غیرقابل دسترسی هستند.