پاگ (Pug)

Rate this post

 

پاگ های دوست داشتنی را شادتر از وقتی که با خانواده اش است پیدا نخواهید کرد، او عاشق این است که به دنبال کسی از اتاقی به اتاق دیگر برود. پاگ ها سگ‌هایی بسیار بازیگوش و باهوش هستند و برای زندگی در آپارتمان مناسبند.
با دیگر حیوانات رفتار خوبی دارند اما زیاد فعال نیستند و علاقه‌ای به پیاده روی ندارند. این نژاد به هوای گرم حساس‌ است.پاگ یکی از محبوب ترین نژاد سگ هاست که همه عاشق تنبلی و چشاشون میشن!
سگ های آرام و خوش برخوردی هستند که با سایر حیوانات کودکان و مهمان ها بر خورد خوبی دارند ؛ اجتماعی شدن با سایر حیوانات باید از سنین پایین شروع شود و با آموزش به پاگ ها آنها بسیار خوش برخورد تر و مهربان تر خواهند شد.

شخصیت

شما ممکن است در ابتدا عاشق ظاهر جذاب پاگ ها شوید، اما به سرعت تسخیر شخصیت پاگ ها خواهید شد. او بسیار جذاب و دوست داشتنی است.
پاگ ها به خوبی تمرین و آموزش میگیرند. آنها بیشتر دوست دارند در خانه به بازی و تمرین با شما بپردازند اما به او بیشتر توجه کنید، به شما می گوید که چه زمانی آماده ی بیرون رفتن است.
پاگ  نژادی اجتماعی است و دوست دارد در کنار صاحبش یا دوستانش باشد اگر آنهارا  رو برای مدت طولانی تنها بگذارید، ممکن است دچار اختلالات رفتاری مانند خراب کاری عمدی و یا اضطراب جدایی مبتلا بشوند.
آنها خیلی پر سر و صدا نیستند اما اگر احساس خطر کنند و یا غریبه ای به او نزدیک شود به شما اعلام می کند. این نژاد بسیار به خانواده اش علاقه دارد و از آنها حمایت می کند.
هر سگی بسیار شخصیت شیرین یا بانمکی دارد اما اگر که بی حوصله باشد، آموزش ندیده باشد و یا شرایط مناسبی نداشته باشد؛ می تواند درجاتی از واق زدن، جویدن و سایر رفتارهای نامطلوب را داشته باشد. درست از روزی کهتوله های کوچک را به خانه می آورید شروع به آموزش آنها  کنید. در سنین پایین او می تواند هر چیز ی را که به او  آموزش می دهید به خوبی یاد بگیرد. هرگز صبر نکنید تا او به ۶ ماهگی برسد بعد تمرین و آموزش او را شروع کنید.اگر ممکن است او را از ۱۰ تا ۱۲ هفتگی به یک مربی خوب بسپارید تا اجتماعی شدن را به او بیاموزد.

نظافت

این کوچولو ها ریزش موی زیادی دارند و نیاز آنها به نظافت بالا است. پوشش کوتاه پاگ را هر هفته با یک برس نرم به آرامی شانه کنید. هرگاه که نیاز است پاگ را با یک شامپو ی ملایم که در دسترس است،حمام کنید . بسته به سگ شما، ممکن است نیاز به تمیز کردن بصورت هفتگی یا هر روز داشته باشد. چین و چروک صورت و بینی پاگ نیاز به مراقبت بیشتری دارد. چین و چروک ها را با یک پارچه نرم، مرطوب یا یک حوله ی کودک تمییز کنید.
مراقبت های اولیه: هر هفته یا هر دو هفته ناخن ها را کوتاه کنید. (ناخن ها هرگز نباید انقدری بلند باشند که صدای کشیدن انرا بر روی زمین بشنوید.) دندان ها را به طور مرتب با خمیر دندان مخصوص حیوان خانگی بشویید. تا از مشکلات دهان و دندان و بوی بد دهان جلوگیری کنید.

سلامت

پاگ نژادی خوش اشتها است و به ندرت مشکلاتی از قبیل بد غذایی دارند ولی یکی از مشکلات شایع در این نژاد است. چاقی در سگ ها باعث مشکلات سلامتی و کم تحرک شدن و بدنبال آن کم شدن عمر او میشود.
از دیگر بیماری هایی که ممکن است پاگ شما را درگیر کند مشکلات ارتوپدی است ؛باید مراقب چشمان بزرگ او باشید ممکن است دچار بیرون زدگی چشم ،خشکی چشم ها و یا زخم های قرنیه بشود. پاگ ها موجودات شکمویی هستند و صاحب یک پاگ خیلی باید مراقب وزن و چاقی این نژاد باشد.
به علت پوزه ی کوتاه خود ممکن است به انواع مشکلات تنفسی دچار شوند بعلت باریک شدن راه های هوایی و برای سگ های پوزه کوتاه مانند پاگ تنفس برایشان کمی دشوار است و همانند سگ های دیگر به راحتی نمی توانند خنک شوند و ممکن است در هوای گرم یا با ورزش زیاد دچار گرما زدگی شوند. مطمئن شوید در محل زندگی پاگ شما خبری از دود سیگار و قلیون نباشد.

نژاد گروه: عروسکی     طول عمر: ۱۲ تا ۱۴ سال

آموزش پذیری۳             ریزش مو۴                         نیاز به ورزش۱                       مناسب برای کودکان۴

دوستی با گربه ها۵       دوستی با سگ ها۵              دوستی با مهمانها ۵               هوش۵

میزان صدا۳              مناسب آپارتمان۵                     عادت پذیری۵                    مهربانی۵

میزان رسیدگی و بهداشت۱

امتیاز از ۵