بولداگ فرانسوی (French Bulldog)

Rate this post

 

عشق و چهره ای دوست داشتنی و محبوبیت پایدار از ویژگی های اصلی بولداگ فرانسوی ست. او برای شما یک همنشین خوب و همراهی آرام در خانواده است. بولداگ فرانسوی بچه ها را دوست دارد و به عنوان یک حیوان خانگی خانواده دوست شناخنه شده است.
او یک منبع بی پایان شادی است، با هوش و بسیار مهربان است. اگر در مورد رفتار سگ ها حساسیت زیادی دارید به شما یک بولداگ را پیشنهاد می کنیم . او بچه ها را دوست دارد و آموزش او بسیار ساده است .یک بولداگ فرانسوی در هر جایی که می رود ،توجه همه را به سمت خود جلب می کند.
این سگ ها ؛ آب و هوای گرم را خیلی تحمل نمی کنند و ممکن است در صورت گرمای بیش از حد صدمه ببینند. ورزش و استرس بیش از حد می تواند برای آنها مشکل ساز باشد و موجب شود که به سختی نفس بکشند. بولداگ فرانسوی باید در داخل خانه زندگی کنند و به تهویه مطبوع نیاز دارند.

شخصیت

بولداگ ها رفتاری دوستانه با کودکان و دیگر حیوانات داخل خانه دارند. آنها خیلی اهل سرو صدا کردن نیستند و دوست دارند بیشتر وقت خود را در کنار سایر اعضای خانواده بگذرانند.
عشق او به خانواده اش، رفتارش در برابر فرزندان کوچک، اندازه ی کوچکش، باعث شده تا بولداگ فرانسوی محبوبیت بیشتری پیدا کند.
بولداگ فرانسوی نیز با سایر افراد در هر گروه سنی ،به خوبی رفتار می کند. طبیعت آرام شان آنها را برای کسانی که از سبک زندگی آرامی برخوردار باشند، مناسب می کند.
بولداگ دارای سطح انرژی متوسطی ​​است ؛ ۱۵ دقیقه پیاده روی او را برای یک چرت روزانه آماده می کند. اگر مایل به پیاده روی بیشتری باشید او شما را همراهی می کند ولی تنها بالا و پایین کردن یک خیابان مختصر و کوتاه برای او کافی است. به یاد داشته باشید تنها زمانی که هوا خنک و ملایم است  او را از خانه خارج کنید، هرگز در گرمای روز، اورا به گردش نبرید.

نظافت

پوشش کوتاه بولداگ فرانسوی باعث می شود نظافت روزانه ی او آسان باشد ، اما چین و چروک های بدن او نیازمند مراقبت است.
پوشش کوتاه او را سه بار در هفته با یک برس نرم به آرامی شانه کنید تا براق و سالم بماند. اگر او را به طور منظم شانه کنید، نیازی به حمام زیادی نخواهد داشت. بولداگ فرانسوی معمولا ریزش موی شدیدی ندارد، اما در طول بهار و پاییز ممکن است موهای بیشتری بریزد. شانه زدن را بطور منظم تکرار کنید تا دوره ریزش موهایش تمام شود.
چین و چروک صورت و بینی بولداگ فرانسوی نیاز به مراقبت بیشتری دارد. بسته به سگ شما، ممکن است نیاز به تمیز کردن بصورت چند بار در هفته یا هر روز داشته باشد. چین و چروک ها را با یک پارچه نرم، مرطوب یا یک حوله ی کودک پاک کرده ، سپس کاملا خشک کنید.
اگر بین چین و چروک ها مرطوب بماند، به یک محل مناسب  برای رشد باکتری ها تبدیل می شوند. اگر در مورد پوست او به مشکلی برخوردید و یا سوالی داشتید، با دامپزشک خود صحبت کنید او ممکن است یک مراقبت ویژه را برای بولداگ شما تجویز کند.
مراقبت های اولیه: هر هفته یا هر دو هفته ناخن ها را کوتاه کنید. (ناخن ها هرگز نباید انقدری بلند باشند که صدای کشیدن انرا بر روی زمین بشنوید.) دندان ها را به طور مرتب با خمیر دندان حیوان خانگی را برای داشتن دندان های سالم و  جلوگیری از بوی بد دهان بشویید.

سلامت

بولداگ فرانسوی در معرض آسیب های زانو و انواع عفونت های پوستی و آلرژی قرار دارد. آب مروارید و خشکی چشم ، نیز تعدادی از بیماری های چشمی هستند که می توانند بولداگ را تحت تاثیر قرار دهند.
به علت پوزه ی کوتاه ؛ممکن است به انواع مشکلات تنفسی دچار شود. بعلت باریک شدن راه های هوایی و برای سگ های پوزه کوتاه مانند بولداگ فرانسوی تنفس برایشان کمی دشوار است و همانند سگ های دیگر به راحتی نمی توانند خنک شوند و ممکن است در هوای گرم یا با ورزش زیاد دچار گرم زدگی شوند. مطمئن شوید در محل زندگی بولداگ فرانسوی شما خبری از دود سیگار و قلیون نباشد.

نژاد گروه: غیر ورزشی     طول عمر: ۸تا ۱۰ سال

آموزش پذیری۳               ریزش مو ۳                      نیاز به ورزش۲                    مناسب برای کودکان۵

دوستی با گربه ۵         دوستی با سگ ها ۵             دوستی با مهمانها۵              هوش۵

میزان صدا۱                 مناسب آپارتمان۵                 مهربانی۵                             عادت پذیری۵

میزان رسیدگی و بهداشت۳