رژیم غذایی خام سگ ها

۳.۷/۵ - (۳ امتیاز)

با تمرکز بر گوشت خام، استخوان ها و محصولات تازه، رژیم غذایی خام سگ یکی از بحث برانگیزترین موضوعات امروزی در تغذیه و سلامت سگ ها است.طرفداران این رژیم ادعا می کنند که از رژیم غذایی خام سگ های مسابقه الهام گرفته اند، در حالی که دامپزشکان  نسبت به آن به عنوان یک رژیم غذایی خطرناک هشدار می دهند. اگر به دنبال بهترین رژیم غذایی برای سلامت و رفاه  سگ خود هستید، باید قبل از تصمیم خود، این اطلاعات متناقض را کسب کنید.در بخش‌های بعدی، رژیم غذایی خام سگ را از محبوبیت اخیر و ریشه‌های تاریخی آن، مزایای ، خطرات و اقتصاد عمومی رژیم غذایی خام سگ بررسی خواهیم کرد.

تاریخچه و خاستگاه رژیم غذایی خام سگ

رژیم غذایی خام سگ اغلب به عنوان یک رژیم غذایی “طبیعی” برای سگ ها شناخته می شود که به آنها اجازه می دهد با اجداد وحشی و گوشتخوار خود در ارتباط باشند. با این حال، برای جزئیات رژیم غذایی که امروزه آن را درک می کنیم، باید به سال ۱۹۹۳ نگاه کنید.

 

 

رژیم غذایی خام سگ که در اصل توسط آثار دامپزشک استرالیایی یان بیلینگ‌هورست در کتابش مطرح شد: روش عام عملی برای تغذیه سگ‌ها برای یک زندگی طولانی سالم حمایت می‌شد، رژیم غذایی خام سگ برای اولین بار به عنوان راه حلی برای اثرات مضر مواد غذایی جدید پیشنهاد شد. غذای سگ فرآوری شده کارخانه ای گاهی اوقات به عنوان BARF یا غذای خام بیولوژیکی مناسب شناخته می شود، Billinghurst به طور گسترده به عنوان “پدر” غذای خام حیوانات خانگی در نظر گرفته می شود.

 

با این استدلال که سگ های کاملا بالغ با رژیم غذایی مبتنی بر عادات تغذیه سگ قبل از اهلی شدن بهترین وضعیت سلامتی خود را خواهند داشت، رژیم غذایی خام سگ بر تغذیه با استخوان های خام، گوشتی و ضایعات سبزیجات و همچنین بخش کوچکی از غلات خام با کیفیت بالا تاکید دارد.

 

امروزه، انواع توصیه‌های اولیه Billinghurst شامل مخلوط‌های مواد غذایی خام خشک شده در فریز و ترکیبات از پیش ساخته شده است که برای مخلوط کردن با گوشت خام در خانه در نظر گرفته شده است.

 

فواید رژیم خام برای سگ ها

طرفداران رژیم غذایی خام سگ دقیقاً چه چیزی را به عنوان مزایای این برنامه غذایی نامتعارف ادعا می کنند؟ ما هفت مزیت بالقوه ای که معمولاً ذکر می شود پیدا کردیم:

 

  1. سلامت استخوان و دندان بهتر

 

گنجاندن استخوان های کامل در رژیم غذایی سگ شما ممکن است به تعادل سطح کلسیم و فسفر، دو ماده مغذی که برای سلامت استخوان ها و دندان های سگ شما ضروری هستند، کمک کند.

 

  1. بهبود سلامت پوست و وضعیت پوشش

 

تغذیه سگ شما با مواد مصنوعی کمتر و تامین تمام مواد مغذی آنها به اشکال بسیار زیستی که رژیم غذایی خام ارائه می دهد ممکن است منجر به پوست سالم تر و پوششی براق تر شود، هرچند ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا این سلامت ظاهری پدیدار شود.

 

  1. در دسترس بودن پروتئین بالا

 

فرآوری با حرارت بالا که غذاهای تجاری سگ متحمل می شوند، اثرات منفی بر ساختار پروتئین دارد و ممکن است فراهمی زیستی اسیدهای آمینه ضروری را محدود کند و توانایی حیوان خانگی شما را برای استفاده از پروتئین کاهش دهد. از آنجایی که یک رژیم خام پروتئین های خود را در معرض دمای بالا قرار نمی دهد، ساختار پروتئین بدون تغییر و از نظر اسیدهای آمینه کامل است و باعث می شود آن را در دسترس تر و راحت تر هضم کند.

 

  1. تاثیر زیست محیطی کم

 

با حذف چندین مرحله پردازش زمان‌بر و انرژی‌بر در تهیه غذای تجاری سگ، رژیم غذایی خام ممکن است سازگارتر با محیط زیست باشد. این به ویژه اگر بیشتر رژیم غذایی خام سگ خود را در خانه تهیه کنید،.

 

  1. از بین بردن خطرات غذاهای فرآوری شده

 

بسیاری از فراخوان های غذای سگ نتیجه پردازش و اقدامات ایمنی در کارخانه هایی است که این غذاها را تولید می کنند. در نظر گرفتن رژیم غذایی سگ خود، امکان تغذیه آنها را با غذاهایی که از نحوه ی تولید آن اطلاعی ندارید کمتر می کنید.

 

۶- بوی بد دهان را به حداقل برسانید

 

از آنجایی که هم قند بیش از حد و هم مشکلات گوارشی به طور کلی می تواند منجر به بوی بد دهان سگ شود، رژیم غذایی خام سگ شانسی برای کاهش یا حذف تنفس سگ با محدود کردن قندها و بهبود ظرفیت کلی گوارشی دارد.

 

  1. مدفوع کوچکتر

 

طرفداران رژیم غذایی خام سگ ادعا می کنند که بدون پرکننده های مورد استفاده در بسیاری از غذاهای فرآوری شده سگ، پت آنها مدفوع با حجم کمتری و بوی کمتر تولید می کنند.

 

مضرات و خطرات احتمالی رژیم غذایی خام برای سگ ها

خطرات و عوارض جانبی رژیم غذایی خام سگ به سه شکل اصلی وجود دارد که همگی در بررسی مقالات علمی موجود توسط انجمن پزشکی دامپزشکی کانادا پوشش داده شده است:

 

۱.عدم تعادل تغذیه ای

به دلیل نداشتن امکانات و تجهیزات آزمایشی لازم برای بررسی اینکه آیا یک رژیم غذایی حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز سگ است یا خیر، برخی از صاحبان که آماده سازی خانگی رژیم غذایی خام سگ را انتخاب می کنند ممکن است ناآگاهانه مواد مغذی ضروری را کم مصرف کنند. عکس آن نیز صادق است. رژیم غذایی بیش از حد حاوی گوشت اندام می تواند منجر به تجمع بیش از حد ویتامین ها و مواد معدنی شود که ممکن است سلامت سگ شما را به خطر بیندازد. و در دوران تولگی باعث بدشکلی های استخوانی در آنها شود.

 

  1. آلودگی باکتریایی

مصرف گوشت خام به ویژه به دلیل خطر ابتلا به سالمونلا و E. coli بسیار خطرناک است. حتی با روش‌های مناسب نگهداری غذا، گوشت خام به راحتی می‌تواند حاوی باکتری‌های مضری باشد که می‌تواند بر سلامت سگ شما تأثیر منفی بگذارد و یا برای آنها خطرات بلقوه کشنده ای همراه داشته باشد.

  1. آلودگی انگلی

مطمئنا هیچ یک از ما دوست نداریم پت های کوچک ما میزبان انگل های آسیب رسان شوند. آلودگی انگلی می تواند سلامت حیوانات خانگی را بشدت تحت تاثیر قرار دهند و حتی برای خود انسان ها نیز خطر آفرین باشند.

 

  1. خطر خرده های استخوان

برای هر کسی که می‌خواهد استخوان‌های کامل را در رژیم غذایی سگ خود بگنجاند، احتمال وجود استخوان و خرده‌های استخوان می‌تواند خطری جدی برای دستگاه گوارش سگ شما ایجاد کند. گیر کردن استخوان در دستگاه گوارش یکی از رایج ترین عت های جراحی دستگاه گدارش در حیوانات است بعلاوه استخوان های سخت می توانند به راحتی پس از جویدن طولانی مدت منجر به آسیب دیدن دندان ها شوند.

 

با در کنار هم قرار دادن این نظرات بعنوان یک دامپزشک به شما پیشنهاد می کنم از غذای تجاری مخصوص و مناسب حیوان خانگی خود استفاده کنید و از دادن مقدار زیاد گوشت خام تازه در جیره ی غذایی پت خود جدا خودداری کنید. فریز کردن گوشت حداقل بمدت ۲۴ ساعت میتواند قبل از تغذیه گوشت خام توصیه می شود. جیره ی غذایی مناسب پت شما لزوما دارای مقادیر زیادی گوشت نیست زیرا بالانس تغذیه ای و دریافت میزان آهن و فسفر بهم میریزد و برای سلامت کوچووی شما مضر است.