خاک گربه

Rate this post

۱-اندازه ظرف خاک گربه

یکی از رایج ترین اشتباهات این است که صاحبان گربه جعبه کوچکی را برای گربه خود انتخاب می کنند. اندازه ظرف بستر باید براساس اندازه گربه تعیین شود. توصیه ما به شما این است: جعبه حداقل باید ۵/۱ برابر اندازه گربه شما باشد.

۲-خاک کثیف

یک ظرف کثیف مانند یک توالت کثیف است، ظرف کثیف برای گربه همون قدر غیر قابل تحمل هست که یک توالت کثیف برای ما هست! ظرف و بستر باید حداقل دوبار در روز تمییز شود. در صورت استفاده از بستر قابل شستشو، کل جعبه حداقل یکبار در ماه باید تمیز شود. بستر باید هر هفته تازه شود. در صورت استفاده از بسترهای غیر چسبنده، جعبه باید حداقل یک بار خالی و تمییز شود و دوباره پر شود.

خاک گربه

۳-جای اشتباه

اولین قاعده این است که هرگز ظرف خاک گربه را در نزدیکی ظرف غذا  قرار ندهید زیرا هیچ کس دوست ندارد در کنار توالت بخورد. برای گربه ها این جدایی از محل غذا و محل مدفوع نیز در حیات وحش وجود دارد. گربه ها برای جلوگیری از جذب شکارچیان دور از جایی که زندگی می کنند ؛مدفوع می کنند.

۴-بیشتر از یک گربه

اگر بیش از یک گربه دارید، باید بیش از یک ظرف خاک گربه داشته باشید. قاعده کلی این است که ظرف بیشتری از تعداد گربه ها داشته باشید. بهتر است همیشه یکی اضافی داشته باشید. ظرف خاک گربه باید در نقاط مختلف خانه در دسترس باشد، بنابراین گربه مجبور نیست از محدوده گربه دیگری عبور کند. اگر شما پنج گربه دارید ، بهتر است شش ظرف خاک گربه بگذارید، در هر حال تمیز کردن یک خاک گربه بیشتر آسان تر از تمیز کردن فرش ها است!

۵-گربه ی حساس

یک گربه ممکن است خاکش را از لحاظ بافت یا حتی عطر نپسندد. به طور کلی، گربه ها یک بافت نرم و شنی را ترجیح می دهند و این همان چیزی است که در اکثر خاک ها رعایت می شود. چونکه حس بویایی گربه بسیار حساس است و ممکن است در هنگام وارد شدن به خاک معطر؛ بوی خاک اورا اذیت کند. گربه ها موجوداتی حساس هستند، پس اگر تصمیم به تغییر نوع یا مارک خاک دارید، آن را به تدریج و طی پنج روز با مخلوط کردن نوع جدید به بستر فعلی انجام دهید.

این اینفوگرافی برای شما تهیه شده است برای مشاهده آن تصویر را در صفحه ی جدا باز کنید.

cat litter infographic
cat litter infographic