بوی بد دهان سگ و گربه

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)

بوی بد دهان یا هالیتوزیز (Halitosis) یکی از مشکلاتی است که اکثر صاحبان حیوانات خانگی از آن رنج می برند. علل متعددی می توانند موجب بوی بد دهان سگ و یا گربه و یا تنفس بد بو ی آنها شود که مهمترین این مشکلات ، بیماری های دهان و دندان است.

باکتری‌ها،‌ بزاق دهان و غذاهای باقی مانده در لابه لای دندان‌ها، ‌ابتدا سبب تشکیل پلاک‌های دندانی (Dental Plaques) می‌شوند که اولین عامل ایجاد بوی بد دهان هستند.
اما ابتدا باید بدانید دهان همه ی حیوانات یک بوی طبیعی دارد در صورتی که بوی آزار دهنده و شدیدی احساس کردید بهتر است به یک دامپزشک مراجعه کنید.
در صورت عدم مراقبت روزانه از دندان‌ها و مسواک نزدن، فعالیت باکتری ها باعث بوی بد دهان میشوند. عوامل دیگری نیز می‌توانند باعث ایجاد بوی بد دهان سگ و گربه دخیل شوند که مهم‌ترین آن‌ها مشکلات دستگاه گوارش مانند عفونت، انسداد و تومورها، مشکلات دیگر دستگاه تنفس از قبیل سینوزیت و عفونت‌های ریوی، بیماری دیابت و بیماری های کلیوی و همچنین سایر بیماری های دهانی مانند زخم های دهانی، التهاب لوزه‌ها، تومورها، و حتی بعضی از بیماری‌های خود ایمن می‌باشند.
در صورتی که حیوان شما دچار بوی بد دهان است باید توسط دامپزشک معاینه شود تا علت دقیق آ مشخص شود. دامپزشک پس از بررسی دقیق، علت و درمان آنرا به شما توضیح می دهد. اگر عامل، مشکلات دندانی مانند پلاک و جرم باشد، دندان‌ها را به طور کامل جرم گیری می کنند تا همه اجرام دندانی برداشته شوند. اگر لثه پت شما نیز درگیر شده باشد علاوه بر جرم گیری دندان‌ها از آنتی بیوتیک‌ها و محلول‌های شستشوی مخصوص دهان نیز باید استفاده کنید.
به یاد داشته باشید که با مراقبت ساده از دهان و دندان‌های حیوان خانگی خود و با مسواک زدن روزانه می‌توانید از بروز بسیاری از مشکلات دندانی که مهمترین عامل ایجاد بوی بد دهان در حیوانات خانگی هستند جلوگیری کنید.
خب بهرحال سگ و گربه به خاطر مصرف غذاهای گوشتی دهانشون مقداری بو می دهد اما این بو بوی بد دهان یا تنفس بد بو ی آزار دهنده نیست.
پس نگران نباشید اگر مشکل جدی نباشد و شما به مراقبت های دهان و دندان حیوان خانگی خود توجه کنید به راحتی با مصرف برخی از غذاهای در دسارس می توانید از ایجاد بوی بد دهان سگ و گربه ی خود جلوگیری کنید.

  1. جلوگیری از بوی بد دهان سگ و گربه
  2. استفاده از جویدنی ها باعث جلوگیری از تجمع جرم روی دندان می شود
  3. استفاده از پروبیوتیک ها که یکی از در دسترس ترین آنها ماست هست
  4. دادن سبزیجات در کنار غذای اصلی
  5. در دسترس بودن آب
  6. اما جعفری راز اصلی بهتر کردن بوی بد دهان است.
  7. یکسری گیاه یا علف هایی هستند که از بوی بد دهان جلوگیری می کنند ولی از دادن هر گیاه یا علفی به حیوان خانگی خود اجتناب کنید.
بوی بد دهان سگ و گربه