پیکینیز

Rate this post

پیکینیز(pekinese)
اگر شما از طرفداران نژاد عروسکی سگ و نژاد پیکینیز هستید در اینجا می تونید خلاصه ای از ویژگی های این نژاد را پیدا کنید.

شیر چینی ! رفتار آرام و مطیع بودن آن باعث شده که در سراسر جهان بعنوان یک همراه صمیمی شناخته شود. اما  دور از خانه از هیچ چیزی بیشتر از بازیگوشی و سر و صدا لذت نمی برد. حالت تهاجمی ندارد ، سگی است صبور که نگهداری از آن آسان است و ظاهری شبیه به شیر دارد! آنها حساس ، استقلال طلب ، مبارزه طلب و نسبت به صاحبشان بسیار احساساتی هستند در عوض با غریبه ها خیلی خو نمی گیرند.
سگی است مشتاق برای جلب توجه! تا آن حد که اگر بفهمد غذا نخوردن او باعث جلب توجه صاحبش می شود ، از خوردن غذا اجتناب میکند! اصولاً سگ حسودی است. پر سر و صدا است و می تواند دیدبان خوبی باشد ولی برای کودکان پیشنهاد نمی شود.
این سگ ها از نژاد عروسکی نسبت به گرما بسیار حساس هستند. بینی های کوتاه آنها باعث می شود که تنفس آنها دشوار شود و خر خر کنند. آنها نسبت به هوای سرد حساسیت  بیشتری دارند، اما در طول گرما، این سگ ها باید در داخل خانه و با  تهویه ی مطبوع قرار گیرند.آنها همچنین بسیار شکمو هستند و مستعد ابتلا به چاقی اند.

شخصیت

هنگامی که آنها از  کوچکی با بچه ها بزرگ شوند، معمولا به خوبی با آنها رفتار می کنند. پیکینیزی که بیشتر زندگی با بزرگسالان را تجربه کرده است ممکن است رابطه ی خیلی خوبی با کودکان نداشته باشد مگر اینکه در کوچکی در ارتباط با کودکان قرار گیرند و با آنها مواجه شود.
اگر ممکن است او را از ۱۰ تا ۱۲ هفتگی به یک مربی خوب بسپارید تا اجتماعی شدن را به او بیاموزد.

نظافت

فراموش نکنید که او یک شیر چینی است! پیکینیز دارای موهای بلند و زیبا ضخیم بویژه در ناحیه ی گردن و شانه و گوش ها، دم، پاها و انگشتان پا است. گرچه که نگهداری از این سگ آنقدر ها که به نظر می رسد دشوار نیست و تنها مراقبت و رسیدگی منظم می خواهد، شانه زدن مرتب پوشش او را سالم نگه داشته و مانع  گره خوردن می شود.
ممکن است پیکینیز نیاز به شانه زدن روزانه، یا چند بار در هفته داشته باشد. او را با آب و یا یک شوینده ی مخصوص به کمک یک برس نرم به خوبی بشویید. شانه زدن را در جهت مو ها از جلو شروع کنید و به عقب بروید،اطمینان حاصل کنید که تمام پوست و پوشش او را  می شویید این کار را به آرامی انجام دهید تا از آسیب به مو ها جلوگیری شود.
مراقبت های اولیه: هر هفته یا هر دو هفته ناخن ها را کوتاه کنید. (ناخن ها هرگز نباید انقدری بلند باشند که صدای کشیدن انرا بر روی زمین بشنوید.) از تمییز بودن پد های کف پای او اطمینان حاصل کنید در صورت امکان از موم های تمیز کتتده استفاده کنید. دندان ها را به طور مرتب با خمیر دندان حیوان خانگی را برای داشتن دندان های سالم و  جلوگیری از بوی بد دهان بشویید.

سلامت

همه سگ ها ممکن است مشکلات ژنتیکی داشته باشند، درست همانطور که همه ی انسان ها توانایی به ارث بردن یک بیماری خاص را دارند. به پرورش دهنده ای که نکات بهداشتی در مورد توله ها را رعایت نمی کند و یا  توله سگ های او از قسمت اصلی جدا و ایزوله نشده اند؛ اطمینان نکنید. یک پرورش دهنده  ی معتبر صادقانه در مورد مشکلات بهداشتی و ژنتیکی نژاد و میزان بروز آنها را با شما صحبت می کند.
زانوهای سگ های کوچک، از جمله شیر چینی ، می توانند دچار در رفتگی شود از جمله بیماری های رایج در پیکینیزها در رفتگی پتلا است. از متخصص دامپزشک خود بخواهید مرتبا زانوی سگ شما را معاینه کند. همچنین ضروری است که پکینیز ها مراقبت دندانپزشکی منظم را دریافت کنند. به علت پوزه ی کوتاه خود ممکن است به انواع مشکلات تنفسی دچار شوند مطمئن شوید در محل زندگی شیر چینی شما خبری از دود سیگار و قلیون نباشد.
به یاد داشته باشید پس از اینکه سگ جدید خود را به خانه بردید، یکی از رایج ترین مشکلات بهداشتی برای او چاقی است. نگه داشتن یک پیکینیز در یک وزن مناسب یکی از ساده ترین راه ها برای بهبود زندگی او است.

نژاد گروه: عروسکی     طول عمر: ۱۴تا ۱۸ سال

آموزش پذیری۳               ریزش مو ۳                        نیاز به ورزش۱                       مناسب برای کودکان۱

دوستی با گربه ۵        دوستی با سگ ها ۳             دوستی با مهمانها۳               هوش۳

میزان صدا۳                مناسب آپارتمان۵                  عادت پذیری۵                      مهربانی۵

میزان رسیدگی و بهداشت۵

امتیاز از ۵