• خانه
  • سگ
  •  محبوب ترین نژاد سگ در سال ۲۰۲۲

 محبوب ترین نژاد سگ در سال ۲۰۲۲

Rate this post

زندگی یک مسابقه محبوبیت نیست، اما گاهی اوقات جالب است که بدانید چه نژادی محبوب ترین است. وقتی صحبت از سگ ها می شود، پاسخ اکثر مردم لابرادور رتریور است. American Kennel Club مرکز اصلی ثبت سگ در ایالات متحده است و آنها چندین دهه است که فهرستی از محبوب ترین نژادها در آمریکا را منتشر می کنند. از دهه ۱۹۷۰، لابرادور رتریور یکی از رقبای ده نژاد برتر بوده است. با انتشار اخیر لیست محبوب ترین نژادهای AKC برای سال ۲۰۲۲، می بینیم که لابرادور رتریور اکنون رکوردی را برای سی و دومین سال حضور متوالی خود در صدر فهرست ثبت کرده است.

البته، با نزدیک به ۲۰۰ نژاد سگ شناخته شده، رقبای بسیار بیشتری در لیست وجود دارد . در اینجا، ما نگاهی به ۲۶ نژادی خواهیم انداخت که در حال حاضر محبوب ترین نژاد سگ در سال ۲۰۲۲ هستند. نژادهای موجود در این لیست همیشه تغییر می کنند، اما از هم اکنون، اینها بهترین انتخاب ها برای صاحب حیوان خانگی هستند.

محبوب ترین نژاد سگ در ایالات متحده در سال ۲۰۲۲:

Labrador Retriever

  1. Labrador Retriever

لابرادور از جمله محبوب ترین نژاد سگ در آمریکا برای ۳۰ سال متوالی بوده است، لابرادور رتریور یک نژاد نمادین است که همه می شناسند و بیشتر مردم آن را دوست دارند. ملایم و شیرین با خلق و خوی مشتاق، این سگ ها از محبوب ترین سگ ها برای کارهای خدماتی هستند. آنها ورزشکار هستند و همانطور که از نامشان پیداست به عنوان سگ های شناگر شناخته می شوند.

 

french bulldog

  1. French Bulldog

 

از قضا، بولداگ فرانسوی در انگلستان پرورش داده شد. این نژاد با توری سازهای انگلیسی به فرانسه سفر کرد، که در آنجا محبوبیت بیشتری یافت. بولداگ فرانسوی که در اصل به عنوان یک نسخه مینیاتوری از بولداگ ساخته شده بود، امروزه فقط یک حیوان خانگی همراه است، اگرچه زمانی به عنوان شکارچی موش هم استفاده می شد.

German Shepherd

  1. German Shepherd

 

ژرمن شپرد از دیرباز برای کارهای پلیسی و نظامی استفاده می شده است. سطح بالای هوش و سازگاری آنها آموزش آنها را نسبت به بسیاری از نژادها آسان تر می کند به همین دلیل به آن سگ پلیس نیز می گویند. علاوه بر این، شجاعت باورنکردنی با انعطاف‌پذیری فیزیکی و توانایی‌های ورزشی زیادی از خود نشان می‌دهند که آنها را به یکی از بهترین سگ‌های کار در تمام دوران تبدیل می‌کند. همانطور که می توان از نام چوپان در اسم او دریافت، این نژاد متعلق به گروه گله است.

Golden Retriever

  1. Golden Retriever

 

این نژاد اسکاتلندی برای مشاغل مختلف سگ سانان از جمله جستجو و نجات، خدمات و شکار مورد استفاده قرار گرفته است. گلدن رتریورها یادگیرندگان ماهری هستند و می‌توان آنها را به خوبی آموزش داد، زیرا هوش بالایی دارند و به نظر می‌رسد واقعاً از آموزش و کار کردن لذت می‌برند.

Bulldog

۵.Bulldog

 

بولداگ ها با وزنی بالغ بر ۵۰ پوند با بدنی جمع و جور که بیش از ۱۵ اینچ قد ندارند، سگ هایی عضلانی، پر چین و چروک و با ظاهری متمایز هستند که خلق و خوی دوستانه و خوش اخلاق دارند. این سگ ها در ابتدا برای دو هدف اصلی پرورش داده شدند، راندن گاوها به بازار و یک ورزش خونی که گاوها را در مقابل حیوانات دیگر در نبرد قرار می دهد.

Poodle

۶.Poodle

 

یکی از اعضای گروه غیر ورزشی، پودل ها یکی از نژادهای اصلی سگ های نمایشی هستند. آن‌ها پوششی ظریف دارند که برخی از صاحبان آن‌ها را با طرح‌های بسیار متمایز اصلاح می‌کنند. با این تفکر فاخر و چنین مدل‌ موهای عجیب، ممکن است از این که بفهمید یک سگ پودل چه سگ خانوادگی خوبی می‌تواند باشد، متعجب شوید. به علاوه، آنها یکی از باهوش ترین نژادهای جهان هستند و می توان آنها را برای انجام هر کاری آموزش داد. پودل ها ممکن است امروزه بیشتر بعنوان سگ های نمایشی معرفی شوند، اما مدت ها پیش، به عنوان جستوجوگر و شناگر پرندگان آبی برای شکارچیان استفاده می شدند. در واقع نام فرانسوی آنها Caniche از کلمه دیگری به معنای سگ اردک، chien canard گرفته شده است.

Beagle

۷.Beagle

 

بیگل ها که برای شکار به صورت دسته جمعی پرورش یافته اند، حیوانات اجتماعی هستند که در گروه ها به عنوان یک سگ به خوبی عمل می کنند. آنها شکارچیان درجه یک پرورش یافته اند. اما بیگل به لطف رفتار دوستانه و شادش، سگ های خانوادگی عالی هستند. این سگ ها نسبتاً کوچک اند، زیرا در ابتدا برای ردیابی شکارهای کوچک مانند خرگوش ها پرورش داده شدند. اگرچه امروزه بیشتر به عنوان حیوان خانگی در آمریکا نگهداری می شود تا شکارچی، این نژاد هنوز هم برای اهداف شکار در کشورهای دیگر استفاده می شود. این سگ همان سگ فیلم معروف ماسک است.

Rottweiler

  1. Rottweiler

 

روتوایلرها توله‌های بزرگی هستند که قد آنها به ۲۷ اینچ و وزن آنها به ۱۳۵ پوند می‌رسد. آنها به عنوان نگهبانانی مطمئن و قابل اعتماد شناخته می شوند. همچنین به نظر می رسد که با بچه ها عالی هستند و حیوانات خانگی خوبی می شوند. اما این سگ ها به قدری همه کاره هستند که یکی از اولین نژادهایی بودند که به عنوان سگ پلیس یا خدمت در ارتش مورد استفاده قرار گرفتند. مدت‌ها قبل از آن، روتوایلرها گاوها را می‌راندند و گاری می‌کشیدند، بنابراین تاریخچه ای طولانی‌ دارند.

German Shorthaired Pointer

  1. German Shorthaired Pointer

 

Pointer مو کوتاه آلمانی یک نژاد سازگار و همه کاره است که برای اولین بار برای بازیابی و شکار بسیاری از انواع بازی ها در شرایط مختلف ساخته شد که تا به امروز در آن برتری دارند. اما آنها همچنین همراهان و حیوانات خانگی خوبی هستند که مراقبت از آنها آسان است، جدای از نیازهای ورزشی فراوان آنها. این سگ‌ها دارای کت‌های خال‌دار از لکه‌ها و لکه‌های قهوه‌ای هستند که پوشش سفید را با سرهایی که عمدتاً قهوه‌ای و مقداری سفید است، می‌پوشاند.

Dachshund

  1. Dachshund

 

این سگ در دو سایز استاندارد و مینیاتوری موجود است، سگی نمادین با بدنی بسیار دراز  است که بر روی پاهایی محکم قرار گرفته است. به این سگ به خاطر ظاهر آن سگ سوسیسی هم می گویند. آنها برای طی کردن مسافت های طولانی خلق نشده اند، اما برای شکار طعمه‌های خطرناک به تنهایی از جمله گورکن و روباه توانا هستند. شکل بدن جالب آنها برای دنبال کردن حیوانات تونل زن به داخل لانه ی آنها مناسب است. با این حال، برخی از شکارچیان از آنها برای شکارهای بزرگتر استفاده می کردند، حتی از گله های داچشوند برای کمک به تعقیب گراز وحشی استفاده می کردند!

Pembroke Welsh Corgi

  1. Pembroke Welsh Corgi

 

پمبروک ولش کورگی با بدنی شبیه به داشوند، کم ارتفاع و کشیده، اما چهره ای خاص، جای تعجب نیست که پمبروک ولش کورگی نژاد محبوبی باشد. علیرغم جثه کوچکش، این سگ ها با بدنی عضلانی بسیار قوی و سریع و چابک هستند. کورگی ها معمولاً بی باک و مستقل هستند، ویژگی هایی که برای هدف اصلی آنها، یعنی گله داری گاو ضروری بود. این سگ سگ محبوب ملکه ی انگلستان است.

Australian Shepherd

  1. Australian Shepherd

 

تنها با نام آن، شما فکر می کنید که چوپان استرالیایی به وضوح در سرزمین استرالیا ایجاد شده است، اما در واقع اولین بار در دهه ۱۸۴۰ در ایالات متحده پرورش داده شد. امروزه، این چوپان ها هنوز هم معمولاً برای هدف اصلی خود، که گله داری بود، استفاده می شوند. آنها یک نژاد بسیار باهوش و توانا با توانایی های ورزشی استثنایی هستند، اگرچه اگر راه مناسبی برای تخلیه ی تمام انرژی بیش از حد آنها فراهم نشود، می توانند دردسر آفرین باشند.

Yorkshire Terrier

  1. Yorkshire Terrier

 

یورکشایر تریرها که معمولاً به نام یورکی شناخته می شوند، سگ های کوچکی اما با شخصیتی غول پیکر و بزرگ هستند. آن‌ها به خاطر پرشور بودن معروف هستند، اگرچه این رفتار‌ از یورکی ها حیوانات خانگی دوست داشتنی می‌سازند. بخشی از دلیل محبوبیت آنها اندازه کوچک آنها است، که آنها را برای زندگی در آپارتمان ها و فضاهای کوچک عالی می کند، هر چند که پر شور بودن آنها می تواند آنها را برای همسایگان آزاردهنده کند.

boxer

  1. Boxer

 

باکسرها در ابتدا برای سگ های نگهبان ایجاد شدند. امروز، آنها هنوز هم نگهبانان خانواده و سگ های نگهبان عالی هستند، اما رفتار محبت آمیزشان آنها را به همراهان خوبی نیز تبدیل می کند. بدن باکسرها از ماهیچه  پوشیده شده و سگ های شیرینی هستند، اما این سگ ها همچنین دارای انرژی بسیار بالایی هستند و برای جلوگیری از رفتار‌ نا مناسب به ورزش و تحریک زیادی نیاز دارند!

Great Dane

  1. Great Dane

 

گریت دین‌ها غول‌های مهربان دنیای سگ‌ها هستند و واقعاً بزرگ هستند. نرها می توانند تا ۳۲ اینچ در ناحیه شانه بایستند و می توانند ۱۷۵ پوند وزن داشته باشند که آنها را هم قد یک مرد معمولی می کند! متأسفانه، آنها طول عمر بسیار کوتاهی دارند که کمتر از ۱۰ سال است. از قضا، این نژاد حتی از دانمارک نیست. در واقع یک نژاد باستانی است که زمانی برای شکار گراز به نام Boar Hound استفاده می شد، اگرچه نام آن در سال ۱۵۰۰ به انگلیسی Dogges تغییر کرد. آلمانی‌ها بعداً این نژاد را به سگ‌هایی که امروزه می‌شناسیم اصلاح کردند، اگرچه این نژاد در نهایت نامی را که یک طبیعت‌شناس فرانسوی در دهه ۱۷۰۰ به آن داده بود، حفظ کرد، که گراند دانویس بود که به سگ گریت دین تبدیل شد.

  1. Siberian Husky

 

این نژاد که منشاء آن سیبری است، در واقع به دلیل محلی که از آن آمده است نامگذاری شده است. بدن آنها دارای پوشسی ضخیم با چشم های آبی یا چند رنگ هستند که ظاهر آنها را کاملا منحصر به فرد می کند. بسیاری آنها را شبیه گرگ می دانند. هاسکی های سیبری به شیطنت و کنجکاوی معروف هستند و استعدادهای باورنکردنی برای فرار از هر حیاط خلوت یا محوطه دارند.

  1. Cavalier King Charles Spaniel

 

یکی از نژادهای همراه نهایی، کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل، به گونه ای فوق العاده زیبا پرورش یافته است، با ویژگی های نژاد ثابت مانند دمی که در هر زمانی که سگ در حال حرکت است دائما در حرکت است. آنها همچنین سگ های آهنربایی هستند که هر جا می روید به پهلوی شما می چسبند. با یکی از این اسپانیل ها در خانه تان، هرگز لحظه ای به خودتان نخواهید رسید! اگر شما فردی هستید که دوست دارید پت شما همیشه به شما بچسبد، پس یک کاوالیر کینگ چارلes Spaniel احتمالاً مناسب خواهد بود.  این نژاد یکی از محبوب ترین نژادهای سگ در ایالات متحده است!

۱۸.Doberman Pinscher

 

دوبرمن با وزن ۱۰۰ پوند در ارتفاع ۲۸ اینچ در شانه، سگی نسبتاً بزرگ با سینه عمیق و هیکل عضلانی است. جای تعجب نیست که این نژاد فوق العاده ورزشکار، سریع، قدرتمند و چابک است.  تاریخچه ی این نژاد در دهه ۱۸۰۰ بود، زمانی که یک جمع کننده مالیات چندین نژاد را با هم تلاقی کرد تا سگ نگهبان نهایی را ایجاد کند تا او را از راهزنانی که در طول دوره جمع آوری او به او حمله می کردند، ایمن نگه دارد.

  1. Miniature Schnauzer

 

اشناوزرهای مینیاتوری معادل سگ سانان جادوگر هستند. نه اینکه جادو کنند، نه. اما آنها ریش هایی دارند که یادآور جادوگرانی است که در فیلم ها نمایش می دهند. آنها همچنین طول عمر طولانی تا ۲۰ سال دارند و نسبت به پسرعموهای بزرگترشان که دارای تنوع استاندارد هستند، بسیار محبوب تر هستند. این سگ‌ها برای کار در مزرعه ساخته شده‌اند، بنابراین مستقل، سرسخت و شجاع هستند، اگرچه رفتاری تهاجمی ندارند.

  1. Shih Tzu

 

شیتزو سگ‌های کوچک با پوششی براق هستند که به آن‌ها کمک می‌کند تا عناوین بهترین‌های مسابقات نمایش را کسب کنند. آنها سگی هستند که برای خانواده های سلطنتی پرورش یافته اند، اگرچه امروزه در بین بسیاری از خانواده های معمولی به عنوان یکی از ۲۰ سگ خانگی محبوب در آمریکا هستند. این سگ ها به دلیل جثه کوچکشان برای زندگی شهری یا آپارتمان نشینی عالی هستند. شیتزوها را برای مدت طولانی شیر سگ می نامیدند و نام شیتزو حتی به معنای شیر کوچک است، اما این سگ ها به ندرت اخلاق درنده از خود نشان می دهند، مگر اینکه با یکی از اسباب بازی های خود مشغول بازی باشند!

  1. Boston Terrier

 

از قضا، بوستون تریر کوچک و مناسب، ملقب به جنتلمن آمریکایی، در ابتدا به عنوان یک نژاد جنگنده ایجاد شد! باورش سخت است که بوستون تریر را بشناسید، زیرا آنها سگ‌های شیرین و ملایمی هستند. آنها ظاهر یک سگ با لباس تاکسیدو، با روپوش مشکی و جلیقه سفید را دارند.

۲۲.Bernese Mountain Dog

 

سگ کوهستانی Bernese با قد و قامت بزرگ با کاربردهای فراوان، یک سگ پر کار است که در سوئیس برای انجام کارهایی مانند گله‌داری گاو و کشیدن گاری‌ها و همزمان ساختن سگ‌های نگهبان و نگهبان عالی پرورش یافت اند. از چهار نوع مختلف سگ کوهستانی سوئیس، فقط سگ کوهستانی برنز دارای پوششی با موهای بلند است. وزن نرها به ۱۱۵ پوند می رسد و می توانند تقریباً ۲۸ اینچ قد داشته باشند، اگرچه پوشش ضخیم و بلند آنها را حتی بزرگتر نشان می دهد.

  1. Pomeranian

 

پامرانیانها توپ های پفی بامزه‌ای هستند با پوششی که به‌نظر می‌رسند انگار برق است و تمام موهایشان سیخ شده‌! آنها در واقع سگ های کوچکی در گروه توی داگ هستند که تنها ۷ پوند وزن و ۷ اینچ قد دارند. این پوشش بزرگ و پف کرده تصادفی نیست. این توله‌های کوچک از نسل سگ‌های سورتمه ای بزرگ‌تر هستند و هنوز هم می‌توانید این رفتار را در آنها ببینید.

۲۵.Havanese

 

سگ‌های کوچک با پوششی کرک‌دار و ابریشمی، سگ هاوانی نژادی است که برای همراهی خانواده سلطنتی کوبا در قرن نوزدهم ساخته شد. این نژاد نام مستعار “سگ Velcro” را به خود اختصاص داده است زیرا آنها هرگز صاحب خود را ترک نمی کنند و مانند Velcro به آنها می چسبند. اما آن‌ها همچنین سرشار از ذوق و انرژی هستند، با توانایی‌های ورزشی که به آنها کمک می‌کند در ورزش‌ها و حرفه‌های جالب سگ‌ها از جمله سیرک و کار خدماتی برتری پیدا کنند.

۲۶.Cane Corso

 

Cane Corso که از نظر اندازه بزرگ و از نظر ظاهری خشن است، سگ کاری است که واقعاً دوست دارد کاری به او داده شود تا انجام دهد. این نژاد باهوش، با اعتماد به نفس و احساس بسیار نجیبی دارد. اصل و نسب این نژاد را می توان به زمان رومیان باستان جستجو کرد و آنها را یک نژاد باستانی دانست. آنها می توانند ۱۰۰ پوند وزن داشته باشند و قد آنها تقریباً ۲۸ اینچ باشد و بدن آنها پوشیده از ماهیچه است.

 

 

نتیجه

آیا سگ شما در این لیست است یا یکی از سگ های این لیست بهترین انتخاب برای حیوان خانگی بعدی شماست؟ در حالی که این لیست هر سال تغییر می کند، محبوب ترین سگ ها به دلایل مشخصی محبوب هستند. این نژادها عموماً باهوش، آموزش پذیر و خوش اخلاق با ویژگی های عالی برای زندگی کاری و خانوادگی هستند، اگرچه در طیف وسیعی از اندازه ها، رنگ ها و شکل ها هستند. فرقی نمی‌کند یک سگ بزرگ با قلبی نرم و دوست‌داشتنی بخواهید یا یک سگ کوچک با خلق و خوی خشن، مطمئناً یکی از این سگ‌های پرطرفدار دارای ویژگی‌هایی است که به دنبال آن هستید.