فواید داشتن حیوان خانگی

۴.۴/۵ - (۵ امتیاز)

داشتن حیوان خانگی یک پروسه ی زیبا و خاطرات به یاد ماندنی برای صاحبان خود به همراه دارند در این مقاله به فواید داشتن حیوان خانگی علاوه بر سرگرمی و بازی برای شما میپردازیم.

۱-افزایش تحرک

ممکن است شما از جمله آدم هایی باشید که بعد  از یک روز طولانی از محل کار به خانه بیاین و بقیه ی روزو فقط روی مبل بشینید. اما اگر شما به عامل محرک یا کمی هیجان نیاز دارید شما پتتون رو برای پیاده روی و بازی همراهی خواهید کرد.
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها و موسسه ملی بهداشت آمریکا هر دو مطالعاتی را انجام داده اند که ثابت می کند صاحبان حیوان خانگی میزان فشار خون و کلسترول و تری گلیسیرید را کمتری دارند که می تواند خطر ابتلا به حمله قلبی را به حداقل برساند.
ورزش کردن سگ شما لازم نیست که فقط به راه رفتن محدود شود. آموزش دوچرخه سواری، شنا، پیاده روی و حتی یک سگ یوگا کار (یوگا با سگ). همه ی اینها فعالیت های خوبی هستند که هر دو شما و سگ شما را فعال و سالم نگه می دارد.

 

۲-کاهش میزان تنش

از جمه فواید داشتن حیوان خانگی و وجود حیوانات در بیمارستان ها، مدارس و خانه های پرستاری؛این است که برای درمان از حیوانات استفاده می شود. مطالعات نشان داده اند که حیوانات می توانند تنش را کاهش داده و خلق و خوی را بهبود بخشد. نه تنها آنها عشق بی قید و شرط را به شما می دهند، اگر شما احساس تنهایی می کنید و یا نیاز به انگیزه برای خروج از خانه داشته باشید، حیوانات خانگی شما را همراهی می کنند.
آنها هیچ گاه شمارا قضاوت نمی کنند فقط دوست دارند با شما باشند. اگر یک روز بد داشته اید ، حیوان خانگی می تواند حواس شما را پرت کند و به شما کمک کند احساسات خود را تغییر دهید تا خلق و خوی بد را از خودتون دور کنید.

۳-افزایش شادمانی و رضایت

چه کسی بغل کردنو دوست نداره؟ مطالعاتی از موسسه ملی بهداشت آمریکا نشان داده اند که افراد زمانی که تماس فیزیکی با حیوانات دارند، احساس بهتر می کنند. در واقع، بازی و بغل کردن یک سگ می تواند ضربان قلب شما را کاهش دهد.
از فواید داشتن حیوان خانگی افزایش میزان اکسی توسین است. یک هورمون است که باعث کاهش استرس و همچنین افزایش سطح سروتونین و دوپامین می شود. بنابراین پیش بروید و حیوان خانگی خود را آغوش بگیرید که بیشتر و بیشتر خوشحال شوید!

۴-کمک به مشکلات اجتماعی

برای افرادی که از لحاظ اجتماعی مشکل دارند و یا درونگرا هستند و زمان زیادی را برای ملاقات و شناخت مردم نمی گذرانند، یک سگ دوست داشتنی که می تواند در جمع دوستی جای شما سلام کند، می تواند همه چیز برای شروع گفتگو باشد. بازدید از یک پارک محلی سگ، یا پیاده روی در محله، فرصتی فراوان برای شما و سگ خود برای برقراری ارتباط با دوستان فراهم می کند.

۵-افزایش مقاومت به آلرژن ها

ممکن است فکر کنید که به اشتراک گذاری خانه خود با یک همچین دوستی ممکن است باعث ایجاد حساسیت شود، اما چندین مطالعه بالینی نشان داده است که داشتن یک حیوان خانگی در منزل می تواند احتمال ابتلا به آلرژی ها را کاهش دهد، به ویژه در کودکان.از جمله فواید داشتن حیوان خانگی افزایش میزان ایمنی بدن است.
اگر شما از آلرژی رنج می برید، نگران نباشید در حالی که هیچ حیوان خانگی کاملا  آلرژی زا وجود ندارد، سگ ها و گربه هایی هستند که آلرژن کمتری را نسبت به دیگران تولید می کنند.  البته، شما همیشه می توانید انتخاب کنید که یک آکواریوم پر از ماهی داشته باشید اگر در مورد خز نگران هستید.

فواید داشتن حیوان خانگی

۶-کودکانی باهوش تر

مطالعات نشان می دهنداز فواید داشتن حیوان خانگی این است که؛  کودکانی که در خانه پت دارند میزان هوش اجتماعی بیشتری دارند. این کودکان در مقایسه با سایرین ارتباطات بهتری با دوستان برقرار می کنند. حس مسئولیت پذیری بیشتری در جامعه دارند و در کارهای گروهی از سایر هم سن های خود بهتر عمل می کنند.

۷-همراهان دوران تنهایی

با توجه به فشارهای زندگی و مشغله های این دوره از زندگی ممکن است بسیاری از کهنسالان تنها بمانند. این امر می تواند برای سلامت روحی و جسمی آنها بسیار مضر باشد. داشتن یک حیوان خانگی علاوه بر جلوگیری از بسیاری از مشکلات روانی و بی حوصلگی و زودرنجی ؛ میتوان با آموزش هایی که به پت ها داد در مواقع اضطراری اقدامات لازم را انجام داده یا سایر افراد را خبر کنند.
لازم نیست که این پت حتما سگ و گربه باشد نگهداری از پرندگاه و طوطی سانان نیز همانقدر مفید خواهد بود.

مطالعات انجام شده در رابطه با فواید داشتن حیوان خانگی بر اساس سال انتشار

شناختن و پرورش ارتباط بین حیوانات و انسان، پیامدهای بسیار خوبی برای ثبات و سلامت فردی داشته که موجب پیشرفت های اقتصادی و صرفه جویی در هزینه های مراقبت های بهداشتی دارد ، ۲۰۱۴. این نتیجه گیری بر اساس بررسی تعدادی از مطالعات انجام شده است.

صرفه جویی در طرح سلامت انسان از $ ۳.۸۶ بیلیون در ۱۰ سال اخیر با مالکیت حیوان خانگی مرتبط است با کاهش بازدید از پزشکان در مطالعات انجام شده در اتریش و آلمان داشته است. ۲۰۰۲

مالکیت پت، به خصوص  سگ اثراتی همچون کاهش خطر بیماری قلبی عروقی دارد. ۲۰۰۱

پت درمانی تاثیر مثبتی بر میزان درد بیماران و رضایت آنها نسبت به شیوع بیماری آنها داشته است. ۲۰۱۴

بیماران مبتلا به فیبرومیالژیا که در تایم انتظار برای نوبت خود در یک مرکز کنترل درد  با پت ها سرگرم بودن و تحت پت درمانی قرار گرفتند. بهبود درد، خلق و خو و سایر اقدامات پریشانی را نشان می دهند . ۲۰۱۳

یک برنامه پیاده روی افراد بالغ که با حیوانات درمانی همسو بود، موجب افزایش پیاده روی در طی ۵۲ هفته  شد که شرکت کنندگان اعلام کردند انگیزه آنها برای پیوستن به ادامه ی برنامه این بوده که “سگ ها به ما برای پیاده روی نیاز دارند”  ۲۰۱۰

حضور حیوانات می تواند به طور قابل توجهی رفتار اجتماعی مثبت را در میان کودکان مبتلا به اختلالات  اوتیسم افزایش دهد.۲۰۱۳

پت درمانی در مطالعات سرطان اطفال،سبب انگیزه ای برای شرکت در پروتکل درمان، و حفظ انگیزه بهبودی و افزایش میزان خوشبینی به آینده را نشان دادند. ۲۰۰۸ و ۲۰۰۶