پیاده روی با حیوان خانگی

۵/۵ - (۱ امتیاز)

پیاده روی با حیوان خانگی

Walking with Your Pet
Walking with Your Pet

پیاده روی با حیوان خانگی شما نه تنها یک فعالیت فیزیکی و نشاط آور برای شما خواهد بود بلکه یک فعالیت ذهنی برای آنها ست تا فرا تر از دیوار ها و حصار های خانه ی شما ببینند بشنوند و بو کنند. پیاده روی با سگ و یا حتی گربه باعث میشه ماهیچه ها و مفصل های سالم تری داشته باشند اگر حیوان شما دچار اضافه وزن و یا چاقی است این کار باعث میشود راحت تر از شر وزن اضافی خلاص شوید.

پیروی از مراحل زیر به شما کمک می کند که بتوانید برای پیاده روی با حیوان خانگی خود یک برنامه ی ایمن بریزید:

  1. با دامپزشک خود برای شروع هر برنامه ی ورزی جدیدی مشورت کنید.شما باید مطمئن باشید حیوان خانگی تون سلامتی لازم برای شروع یک برنامه ی ورزشی را دارد.
  2. عادت دادن و آموزش رفتار با قلاده به شما کمک می کند تا هنگام پیاده روی با حیوان خانگی تون با مشکلات رفتاری برخورد نکنید.
  3. پیاده روی را با طور پیوسته و با مسیر های کوتاه تری شروع کنید و به اندازه ی نیاز پت تون در حین ورزش به او استراحت بدهید.
  4. اگر پت تون در حین ورزش مدام میخاد به خونه برگرده بهتره به مسیری که به شما دورتره و یا به پارک دورتری بروید.
  5. به یاد داشته باشید هدف از این کار لذت بردن حیوان خانگی شماست پس اجازه بدهید بو بکشد و از محیط پیرامون لذت ببرد.
  6. به تدریج به یک یا چند دوره ی۱۵ دقیقه ای از پیاده روی سریع بپردازید، سپس اجازه استراحت و سرد کردن به او بدهید تا به حالت عادی برگردد.
  7. از پیاده روی در ساعات گم روز و فصل های گرم سال پرهیز کنید.علایم استرس گرمایی یا گرمازدگی را بشناسید(پزشک شما می تواند در این مورد به شما کمک کند) تا بتوانید به موقع علایم و هر نوع تغییری را شناسایی کنید.
  8. در ساعات و روزهای گرم از سطوح گرم مانند آسفالت دوری کند.زیرا ممکنه پاهای پت شما بسوزد و آسیب ببیند.
  9. بر اساس میزان تحمل سرمای پت خود از پیاده روی در ساعات و روزهای سرد سال جلوگیری کنید و علایم سرمازدگی و یا هیپوترمی را بشناسید تا بتوانید به موقع دست به کار شوید.
  10. پیاده روی با حیوان خانگی بر سطوح صاف کمک می کند تا از سقوط شکستگی ویا صدمات دیگر جلوگیری ود.
  11. از شن های نرم و عمیق و یا سطوح مشابه که باعث خستگی و صدمات دیگری می شود دوری کنید.
  12. اگر حیوان خانگی شما علایمی از بی حسی؛مشکلات تنفسی نشان می دهد و یا به نظر می رسد زودخسته می شود به پزشک خود اطلاع دهید.
  13. به محیط خود احترام بگذارید و همواره بعد از مدفوع حیوان خانگی خود آنجارا تمیز کنید.

اجتمالا هشدارهایی که به شما در مورد اینکه قبل از شروع با پزشک خود مشورت کنید رو بر روی تجهیزات ورزشی دیده اید. در مورد پت شما هم این موضوع صادق است و شما باید بدانید که حیوان خانگی شما به اندازهیکافی سلامت هست و فعالیتی که انجام میدهید مناسب نیاز های بدن اون هست و نه اینکه از کجا باید شروع کنید. اینکار را با دامپزشک خود شروع کنید. بجز پیاده روی فعالیت های ورزشی دیگری هم هست که بهمراه حیوان خانگی تون از آن لذت برید.
اگر پت شما به تازگی دچار مشکل بوده و درمان شده از دامپزشک خود در مورد گزینه های ورزشی مانند  آب درمانی؛شنا و.. بپرسید که آیا این ورزش ها می تواند تاثیراتی بر روند بهبودی آنها بگذارد.