محبوب ترین نژاد گربه ها معر فی ۱۱ نژاد محبوب گربه ها و رفتار و خلق و خوی آنها

محبوب ترین نژاد گربه ها

۵/۵ - (۲ امتیاز)

محبوب ترین نژاد گربه ها

گربه‌ها برای سالهای زیادی توانسته‌اند به عنوان یک حیوان اهلی تبدیل به یکی از بهترین دوست انسانها شوند. با داشتن یک گربه می‌توانید هنگامی که به خانه باز‌می‌گردید با دوست کوچک خود ملاقات کنید. همچنین غذا دادن به حیوانات در خانواده‌های صاحب فرزند، برای رشد روانی کودک مهم است. اگر می‌خواهید گربه‌ای را در خانه نگهداری کنید و به او غذا بدهید می‌توانید از لیستی که ما برای شما در مورد محبوب ترین نژاد گربه ها در پتیمیز فراهم کرده‌ایم کمک بگیرید و اطلاعات لازم را به دست آورید.

۱. گربه ی ایرانی یا پرشین (Persian Cat)

محبوب ترین نژاد گربه ها - پرشین

اولین و برترین نژاد محبوب گربه ها گربه‌ی پرشین هوش، همدمی و ارادت خود را به صاحب خود نشان داده است. نگهداری از گربه پرشین کمی مشکل است. هر روز باید موهای او به طور منظم شانه شود. باید موها را با یک برس نرم به آرامی شانه کنید و اگر برایتان امکان دارد با شامپوی خشک آنرا تمیز کنید. گربه پرشین از نژاد محبوب گربه هایی است که در خانه نگهداری می‌شود.مثل گارفیلد!

۲.گربه ی اگزاتیک مو کوتاه ( Exotic Shorthair Cat)

محبوب ترین نژاد گربه ها - اگزاتیک

مراقبت از نژاد ظریف گربه‌ی اگزاتیک مو کوتاه ممکن است کمی سخت باشد. این گربه از آمیزش گربه‌ی مو کوتاه امریکایی با گربه‌ی پرشین به‌وجود‌آمده است. مانند گربه‌ی پرشین چهره‌ی بسته‌ای دارد. موهایش کوتاه و نرم است. موهای این گربه باید به طور منظم شانه شود.این نژاد از جدید ترین نژاد محبوب گربه هاست.

۳. گربه ی چین چیلا (Chinchilla Cat)

محبوب ترین نژاد گربه ها - چین چیلا

اگر می‌خواهید در یک خانه‌ی آرام گربه‌ای را نگهداری و تغذیه کنید، چین چیلا یک نژاد مناسب برای شماست. با صدایی نرم و گوشنواز و حرکات خاص و دوست‌داشتنی خانه شما را زنده می‌کند. این نژاد محبوب گربه هایی است که ظاهری ظریف دارند و بسیار سالم و سرزنده‌اند. آنها خصوصیات اصلی خود را از نژاد گربه‌های پرشین گرفته‌اند ولی به عنوان یک نژاد متفاوت از گربه‌های ایرانی محسوب می‌شوند. به راحتی می‌توانید موهای پریشان چین چیلا را برای حداقل پانزده دقیقه در روز شانه کنید.

۴. گربه های مو کوتاه بریتانیایی (British Shorthair Cat)

محبوب ترین نژاد گربه ها - بریتانیایی

 

گربه مو کوتاه بریتیش یک گربه از نژاد انگلیسی است که با موهایی مخملی جلب توجه می‌کند. گوشهای گربه بریتیش شورت هیر اندازه‌ی متوسطی دارد و نوک آن گرد است که باعث ظاهری بسیار زیبا و بانمک  برای این گربه شده است. این نژاد محبوب گربه هایی است که به دلیل داشتن گونه‌های گرد و بدن چاق برای نگهداری در خانه ایده‌آل است. همچنین به دلیل اینکه گربه مو کوتاه انگلیسی موهای بلندی ندارد و موهای آن گره نمی‌خورد، نگهداری از آن آسان‌تر است.

با مقاله محبوب ترین نژاد گربه ها همراه باشید هنوز ۶نژاددیگر باقیمانده!

۵. گربه ی مین کون (Maine Coon Cat)

نژاد محبوب گربه ها-مین کون

چه کسی گربه‌ی بزرگ و پرمو دوست ندارد؟ گربه‌ی مین کون گربه‌ایست دقیقا با این مشخصات: ساکت و آرام، دوست و همدم و اجتماعی که نیاز به مراقبت زیادی دارد. برای تمیز کردن موهای بلند خود نیاز به کمک صاحبانشان دارند. به دلیل تحرک زیاد، مین راکون برای افرادی که تحرک زیادی دارند مناسب‌تر است. مین کون بالا رفتن از درخت را دوست دارد؛ برای این منظور می‌توانید با گربه مین کون خود به اردو بروید!

۶. گربه ی فولد اسکاتلندی (Scottish Fold Cat)

نژاد محبوب گربه ها-اسکاتلندی

اگر یک عشق مداوم می‌خواهید و اگر به دنبال گربه‌ای هستید که آغوش شما را ترک نکند، فولد اسکاتلندی برای شماست. با ظاهری زیبا و دوست‌داشتنی و باهوش که در مدتی کوتاه با محیط زندگی خود خو می‌گیرد. با نوازش اعضای خانواده به راحتی خود را لوس و محبوب می‌کند. فولد اسکاتلندی نژادی است که اگر در خانه تنها بماند حوصله‌اش سر می‌رود. روند پر جنب‌و‌جوش اعضای خانه می‌تواند این گربه را سرگرم کند. البته تعداد زیادی اسباب بازی و وسیله‌ی سرگرمی هم برای این گربه مناسب است. نژاد محبوب گربه ها با رنگ خاکستری و پدهای صورتی!!

۷. گربه ی مو کوتاه امریکایی (American Shorthair Cat)

نژاد محبوب گربه ها-آمریکایی

اگر شما به دنبال گربه‌ای هستید که به مراقبت بیشتری نیاز دارد، می‌توانید نژاد مو کوتاه امریکایی را انتخاب کنید. این گربه ها باهوش، پر تحرک و علاقه‌مند به آزادی هستند. مو کوتاه‌های امریکایی با کودکان هم بسیار سازگار هستند.

۸. گربه ی برمه ای (Birman Cat)

نژاد محبوب گربه ها-برمه ای

نژاد محبوب گربه ها با چشمان آبی رنگ. با صاحب خود بسیار دوست است و علاقه دارد در آغوش او بماند. اگر گربه‌ای می‌خواهید که دوست دارید آنرا مدام در آغوش بگیرید می‌توانید گربه‌ی برمه‌ای را انتخاب کنید که گربه‌ای آرام است. برس کشیدن منظم و مسواک زدن هم برای او مفید است.

۹. گربه ی تیفانی (Tiffany Cat)

نژاد محبوب گربه ها-تیفانی

برجسته‌ترین ویژگی گربه‌ی نژاد تیفانی آرام و دوست‌داشتنی بودن آن است. احساسات صاحب خود را درک می‌کند و ساختار ظریف و حساسی دارد. همچنین گربه‌ی باهوشی است و بازی کردن در آغوش و دامان صاحب خود را دوست دارد. مانند سایر نژادهای موبلند، نگهداری آن نیاز به مراقبت و برس کردن منظم و مسواک زدن دارد.

۱۰. گربه ی نژاد وان (Van Cat)

محبوب ترین نژاد گربه ها - وان

گربه‌ی وان نام خود را از خاستگاه خود یعنی دریاچه‌ی وان ترکیه گرفته است. در تمیز کردن خود بسیار ماهر است و این امر به ذکاوت او و همچنین زمانی که انسان برای او می‌گذارد بستگی دارد. تنها گربه‌ای است که بازی کردن با آب  و شناور شدن در دریاچه وان را دوست دارد. در آغوش گرفته شدن را دوست ندارد و به عنوان یک شکارچی خوب شناخته شده است. رنگ چشم برخی از آنها کهربایی و برخی آبی رنگ است.

۱۱. گربه ی بنگال (Bengal Cat)

محبوب ترین نژاد گربه ها - بنگال

گربه‌ای از نوع خالدار. به عنوان یک نژاد خاص و آموزش‌دیده. اندازه‌ی متوسط و رفتارهای عجیبی دارد. گربه‌ی بنگال بسیار مستعد برای داشتن زیبایی‌های طبیعت وحشی خود است. آنها همیشه آماده‌ی بازی و جست‌و‌خیز هستند، چراکه طبیعت آنها پرتحرک است.یکی از محبوب ترین نژاد گربه ها که خیلی شبیه پلنگه!

 

اگه از مقاله محبوب ترین نژاد گربه ها خوشتون اومده به این مقاله امتیاز بدید.