محبوب ترین نژاد سگ ها

۴.۳/۵ - (۷۳ امتیاز)

محبوب ترین نژاد سگ ها

تا چه اندازه با  نژاد سگ ها آشنا هستید؟ اگر شما هم به نگهداری سگ‌ها علاقه‌مند هستید بهتر است با محبوب ترین نژاد سگ ها آشنا شوید. بیشتر از ۱۵۰ نژاد مختلف از سگ‌ها وجود دارد که باید با توجه به خلق‌وخوی آن‌ها انتخاب و نگهداری شوند. آشنایی با رفتارهای مورد علاقه سگ‌ها امری لازم و ضروری برای نگهداری آن‌هاست. برخی از آن‌ها بازیگوش هستند. نوعی دیگر از آن‌ها علاقه‌مند به پیاده‌روی هر‌ روزه و یا خواب هستند. با توجه به نژادهای سگ‌ها می‌توان آن‌ها را به سه دسته تقسیم کرد: سگ‌های آپارتمانی ، سگ‌های شکاری و سگ‌های نگهبان. 

سگ های آپارتمانی

محبوب ترین نژاد سگ ها برای نگه داری در آپارتمان

۱-ورکشایر تریر (Yourkshire)

محبوب ترین نژاد سگ هاـورکشایر

سگ‌های کوچک و بازیگوش و پرنشاطی هستند. بسیار شجاع هستند. این نوع سگ‌ها دوستدار نوازش هستند. یورکشایر تریرها در خانه بسیار فعال هستند و عاشق این هستند که هر روز به پیاده‌روی بروند. همچنین به هوای سرد هم حساس‌اند و از این نظر این نژاد سگ جزو محبوب ترین نژاد سگ ها برای نگهداری در آپارتمان محسوب می‌شود.
۲-شیتزو (Shih-Tzu)

محبوب ترین نژاد سگ هاـشیتزو

این سگ کوچک و شاد به راحتی با همه دوست می‌شود. این سگ‌ها بسیار باهوش هستند و با دیگر حیوانات به خوبی رفتار می‌کنند. این نژاد سگ‌ به گرما حساس است و حتما هر روز باید به پیاده‌روی برود.

۳-پکینیز(pekinese)

 محبوب ترین نژاد سگ هاـپکینیز

رفتار آرام و مطیع بودن آن باعث گشته که در سراسر جهان بعنوان یک موجود صمیمی مطرح گردد. اما به دور از اعضای خانه از هیچ چیزی بیشتر از بازیگوشی و سر و صدا لذت نمی برد. حالت تهاجمی ندارد ، سگی است صبور که نگهداری از آن آسان است رفتاری شبیه به شیر دارند. آنها حساس ، استقلال طلب ، مبارزه طلب و بسیار احساساتی نسبت به صاحبشان هستند در عوض با غریبه ها خو نمی گیرند. سگی است مشتاق برای جلب توجه تا آن حد که اگر بفهمد غذا نخوردن او باعث جلب توجه صاحبش می شود ، از خوردن غذا اجتناب خواهد کرد! اصولاً سگ حسودی است. پر سر و صدا است و می تواند دیدبان خوبی باشد. برای کودکان پیشنهاد نمی شود.

۴-بولداگ (Bulldog)

محبوب ترین نژاد سگ ها-بولداگ

بولداگ برخلاف چهره ترساکی که دارد بسیار آرام و مهربان است. این نوع از نژاد سگ‌ جزو محبوب ترین نژاد سگ ها برای نگهبانی مناسب است . همچنین بولداگ‌ها با کودکان بسیار مهربان و عاشق نوازش هستند. نژاد محبوب از سگ ها که حسابی ورزشکار شدن!
۵-پاگ (Pug)

محبوب ترین نژاد سگ ها-پاگ

پاگ ها سگ‌هایی بسیار بازیگوش و باهوش هستند. دیده‌بان‌های خوبی بوده و برای زندگی در آپارتمان مناسب هستند. با دیگر حیوانات رفتار خوبی دارند اما زیاد فعال نیستند و علاقه‌ای به پیاده روی ندارند زیرا این نژاد سگ به هوای گرم حساس‌ است.محبوب ترین نژاد سگ هاکه همه عاشق تنبلی و چشاشون میشن!

با مقاله محبوب ترین نژاد سگ ها شما با پتیمیز همراه باشید.

۶-چی هوا هوا (Chihuahua)

محبوب ترین نژاد سگ ها-چی هوا هوا

در گروه محبوب ترین نژاد سگ های شاد و عروسکی قرار دارند. ممکن است دیر جای دستشویی خود را یاد بگیرند. این نژاد سگ‌ برای زندگی در آپارتمان مناسب است اما باید هر روز به پیاده‌روی برود. محبوب ترین نژاد سگ های جیبی!

۷-داشهوند(Dachshund)

محبوب ترین نژاد سگ ها-داشهوند

سر زنده و پر محبت ، شجاع و مغرور ، تقریباً شلوغ و جدی. سگ بسیار باهوشی است چنانکه گاهی به نظرمی رسد او صاحبش را آموزش می دهد! با خانواده خونگرم است.داشهوندها برای تعلیم دشوارند اما سگهای مناسبی برای سفر کردن می باشند. بیشتر به بزرگ تر ها علاقه دارند و برای کودکان توصیه نمی شوند. این سگها علاقه زیادی به پارس کردن دارند و نسبت به جثه کوچکشان صدای بلندی دارند.میزان ریزش مو در این نژاد متوسط می باشد.محبوب ترین نژاد سگ ها که سگ لوک خوش شانس بوده!

۸-پامرانین(pomeranian)

محبوب ترین نژاد سگ ها-پامرانین

پامرانین ها شخصیتی باهوش و شاداب دارند. آن ها دوست دارند افراد جدید را ملاقات کنند و باحیوانات دیگر می توانند به خوبی رابطه برقرار کنند هرچند گاهی اوقات خود را بزرگتر از حیوانات دیگر می بینند.پامرانین ها انرژی زیادی دارند و از پیاده روی لذت می برند. آن ها مدت طولانی می دوند و سرشان را به طور متکبرانه ای بالا نگه میدارند، افراد جدید را ملاقات می کنند و مناظر و بوهای جدید را کشف می کنند.پامرانین ها سرگرمی خوبی برای افراد مسن و کسانی که مشغله زیاد دارند هستند زیرا آن ها نیاز زیادی به تربیت و پرورش دادن ندارند و برای ساکنان آپارتمان ها یا خانه هایی که حیات مجزا و باغچه ندارند بسیار مناسب هستند.

۹-چاینیز کرستد(chinese crested)

محبوب ترین نژاد سگ ها-چاینیز کرستد

این سگ ، شیرین ، سر زنده ، بازیگوش و با نمک می باشد. آنها عاشق بقل شدن و لبخند هستند. نسبت به کودکان با محبت اند اما باید به کودکان تذکر داد که در هنگام بازی با آنها خشن برخورد نکنند چرا که این نژاد به دلیل نداشتن مو می تواند آسیب پذیر باشد. آنها دوستان سرگرم کننده ای هستند.سگ مناسبی برای نگهداری در آپارتمان است و نیازی به حیاط ندارد. در هوای سرد باید لباس گرم تن آن کرد.برای آنها همان فعالیتهای روزانه کافی می باشد و علاقه زیادی به پیاده روی دارند.سگ بسیار تمیزی است و کمتر به کک وشپش آلوده می شود.به هر حال سگ مناسبی برای افرادی است که به موی حیوانات آلرژی دارند.

۱۰-پودل (poodle)

محبوب ترین نژاد سگ ها-پودل

نژادی است بسیارفعال ، باهوش و با ظاهری مغرور . سگی است پر سر و صدا . آرایش آن می بایست صحیح و در صورت شرکت در نمایشگاه بصورت استاندارد صورت گیرد .برای زندگی آپارتمانی ایده آل است . در خانه فعال و پر جست و خیز می باشد و نیازی به حیاط برای نگهداری ندارد .به پیاده روی علاقه دارد . دویدن در محیطی آزاد و امن آنها را در شرایط بدنی متعادلی حفظ خواهد کرد . اصولا ً نوع مینیاتور آن به فعالیت بدنی کمتری نسبت به انواع دیگر نیاز دارد . نژاد محبوب از سگ هایی که برنده مسابقات زیبایی هستن!

با مقاله محبوب ترین نژاد سگ ها شما با پتیمیز همراه باشید.

۱۱-بیچون فرایز (Bichon Frise)

محبوب ترین نژاد سگ ها-بیچون فرایز

‌این سگ پشمالو در گروه سگ‌های عروسکی قرار دارد. یک سگ اجتماعی است که به سادگی به صاحب خود علاقه‌مند می‌شود و با کودکان هم رابطه خوبی دارد. این نژاد سگ‌ باید هر روز به پیاده‌روی برود و موی آن‌ها هم باید هر روز شانه شود. ماهی یک بار هم باید حمام شوند.

۱۲-شیبااینو(shiba inu)

 محبوب ترین نژاد سگ ها-شیبا اینو

شیبااینو سگی هوشیار، با اعتماد به نفس و شجاع است. دوست داشتنی، مهربان و آموزش پذیر است. سگهای تمیزی هستند و بسیار کم پاس می کنند و همیشه در کنار و نزدیکی صاحبش می ماند. بازیگوش و سرزنده، با استقامت و پر سرعت است. یک شیااینوی اجتماعی شده با کودکان، گربه ها و سایر سگها رابطه خوبی دارد.نژادی است تمیز با پوشش کوتاه که آراستن آن بسیار آسان است.محبوب ترین نژاد سگ ها که بخاطر وفاداریش مجسمش رو تو ژاپن ساختن!

۱۲-گری هوند(Greyhound)

محبوب ترین نژاد سگ ها-گری هوند

گری‌هوند، گونه‌ای از سگ‌های شکاری است که در درجهٔ اول آن‌ها را برای مسابقه‌های سرعتی آماده می‌کنند. هرچند اخیراً به دلیل شهرتی که این گونه از سگ‌ها پیدا کرده‌اند از آن‌ها به عنوان سگ‌های خانواده و حیوان خانگی نیز استفاده می‌شود.آن‌ها بسیار رام، ساکت و وفادار به صاحب خود هستند. برخلاف دیگر سگ‌ها اهل واق واق کردن زیاد نیستند و از بودن با انسان‌ها یا حیوان‌های دیگر لذت می‌برند و البته برخی از آن‌ها هستند که مشکلی با بودن با دیگر حیوانات خانگی مانند گربه‌ها ندارند.

۱۳-جاپانیز چین(Japanese chin)

محبوب ترین نژاد سگ ها-جاپانیز چن

سگ جاپَنیز چین را همچنین جاپُنیز اِسپانیِل می‌نامند که در دسته ی سگ های آپارتمانی قرار میگیرند.این سگ نسبت به گرما بسیار حساس میباشد و احتیاج به پیاده روی های روزانه ندارد و براحتی میتوانید از آن در آپارتمان نگهداری کنید.نیازی به فعالیت بدنی خاصی در طول روز ندارد اما بهتر است که هرزگاهی او را به بیرون ببرید و با او بازی کنید زیرا از این کار بسیار لذت میبرد. نژاد محبوب از سگ های جیبی!

۱۴-مالتیز(maltese)

محبوب ترین نژاد سگ ها-مالتیز

یک سگ عروسکی بازیگوش و پرجنب وجوش و فوق العاده با نمک و دوست داشتنی است . این نژاد بدلیل اینکه دارای پوشش بدنی پرپشت با موهای بلند است به مراقبت ورسیدگی بیشتری نیازدارد و همواره باید موهای حیوان را شانه زده و بدنش را تیمارکنید هر چند که درفصل بهار و پائیز حیوان موریزی ندارد .سر زنده ، بازیگوش ، آرام ، دوست داشتنی و قابل اعتماد است . بسیار باهوش می باشد و اگر بداند جایزه ای در انتظارش است خیلی خوب آموزشها را فرا می گیرد . یک حیوان خانگی کلاسیک است . با سایر حیوانات خانگی کنار می آید .

با مقاله محبوب ترین نژاد سگ ها شما با پتیمیز همراه باشید.

سگ‌های شکاری

۱-سالوکی (Saluki)

محبوب ترین نژاد سگ ها-سالوکی

سالوکی سگی است که از صاحب خود کاملا اطاعت می‌کند. سگ نگهبان خوبی است که حالت تهاجم ندارد. نگهبان خوبی است و حالت تهاجمی ندارد. آرام ، پرمحبت و باوفا است و معمولاً با یک نفر خو می‌گیرد. آموزش و تعالیم آن باید باحوصله و محبت صورت گیرد و به دلیل داشتن اندام بسیار لاغر باید آن را از انجام کارهای خشن معاف کرد. برای کودکان پیشنهاد نمی‌شود. برای نگهداری در آپارتمان توصیه نمی‌شود. سالوکی برای فعالیت‌های روزانه نیاز به فضای آزاد دارد. اما بهتر است تا در مواقع استراحت جایی داخل خانه که ترجیحا گرم باشد برایش در نظر بگیرید، البته فراموش نکنید که گرمای زیاد می‌تواند آزاردهنده باشد. سالوکی به فعالیت بدنی زیادی نیاز دارد . هنگام دویدن خوشحال‌ترین است!

۲-دالماسین (Dalmatian)

محبوب ترین نژاد سگ ها-دالماسین

بسیار شاد و پرانرژی هستند و از بیکارشدن هم اصلا خوششان نمی‌آید.عاشق کندن چاله‌اند و می‌توانند همدمان خوبی برای صاحبشان باشند. از بازی با بچه لذت می‌برند. اگر به اندازه‌ی کافی تحرک و فعالیت نکند پرخاشگر و حساس می‌شود. دالماسین سگی باهوش و محبوب است. رفتارش با سگ‌های دیگر گاهی پرخاشگرانه و گاهی دوستانه است. جهت نگهبانی نیز استفاده می‌شوند. عاشق پیاده‌روی است و این کار او را تسکین می‌دهد و باعث آرامشش می‌شود. دالماسین‌ها بسیار حساس ،سخت‌گیر و گاهی مخرب هستند . باوفا، بانشاط و چابک خصوصیات برازنده‌ی دالماسین است.محبوب ترین نژاد سگ ها که یاد کارتون صدو یک سگ خالدار میوفتید!

۳-ویپت (Whippet)

محبوب ترین نژاد سگ ها-ویپت

ویپِت دارای جثه خوش‌اندام ، باوقار و باریک است. دارای پوشش کوتاه و چرمی مانند است که به رنگ‌های متنوعی ازجمله: سیاه ، قرمز ، قهوه‌ای ، سفید و چند رنگ یافت می‌شود. دارای ماهیچه‌های بلند و باریک می‌باشد. این گِریهاند کوچک گوش‌هایی به شکل گل رُز و سینه‌ای فراخ دارد. ستون فقراتش بلند و صاف است. ویپِت نژادی باهوش ، سرزنده ، بامحبت ، شیرین و مطیع است. در داخل خانه آرام می‌باشد. نباید تحت آموزش‌های خیلی سخت و خشن قرار گیرد چرا که این نژاد چه از لحاظ روانی و چه از لحاظ فیزیکی بسیار حساس است. بهترین راه آموزش ، آموزش همراه با بازی و دویدن می‌باشد. رابطه خوبی با کودکان دارد اصولاً سگ تمیزی است و نگهداری از آن آسان می‌باشد. این نژاد سگ نسبت به سرما حساسیت دارد و پیشنهاد می‌شود که در فصل زمستان لباس گرمی برایش تهیه کنید. برای زندگی در آپارتمان مناسب می‌باشد به شرطی که در طول روز به او اجازه فعالیت بدنی کافی داده شود. اصولاً در داخل خانه آرام است و یک حیاط کوچک مکان مناسبی را برایش فراهم می‌کند.

۴-بلادهوند(Bloodhound)

محبوب ترین نژاد سگ ها-بلادهوند

بِلاد هاند سگ شکاری بسیار قدرتمند و بزرگی است که دارای عضلات بلند و کشیده می باشد. گوشهای افتاده و پوست چروکیده دارد. دارای گردن عضلانی است و ستون فقرات در مقایسه با جثه حیوان قدرتمند می باشد. شانه قدرتمند او امکان کارهای طولانی مدت و سخت را برای حیوان فراهم می کند. پاهای جلویی صاف ، عضلانی و قدرتمند است. دارای موهای کوتاه و زبر می باشد که البته در ناحیه جمجمه و روی گوشها نرم تر است. به رنگهای سیاه و قهوه ای ، سرخ و قهوه ای یافت می شود. ه دویدن علاقه دارد و به فعالیت بدنی زیادی احتیاج دارد. دارای استقامت زیادی است و می تواند برای ساعات طولانی پیاده روی کند. اما پیاده روی های طولانی تا قبل از رشد کامل سگ و شکل گیری استخوانها توصیه نمی شود.

۵- گلدن رتریور(Golden Retriever)

محبوب ترین نژاد سگ ها-گلدن رتریور

گلدن رتریور سگی باهوش ، زیبا و اجتماعی است. دارای جثه متوسط می باشد و به رنگهای کرم و طلایی یافت می شود ( رنگ موی قرمز و سرخ قابل قبول نمی باشد). لایه بیرونی پوشش ضد آب و لایه زیرین انبوه و پر پشت است. دارای سر پهن و عضلانی و دندانهای منظم می باشد. بینی سیاه دارد و چشم های مهربانش به رنگ قهوه ای و مشکی یافت می شود. گلدن رتریور سگی جذاب ، پر محبت ، باهوش و با استعداد آموختن فراوان است. همیشه مهربان است و رفتار خیلی آرامی با کودکان دارد. سگهایی باوفا ، شیرین و مشتاق برای خوشنود کردن صاحبانشان هستند. گلدن رتریور فعال و پر محبت و به طور خلاصه سگ مناسبی برای اعضای خانواده است. آموزش دادن به او سرگرم کننده خواهد بود. با غریبه ها و سایر سگها رفتاری دوستانه دارد و خوی تهاجمی ندارد. گلدن رتریور دیدبان خوبی است و ورود غریبه ها را با پارس کردن اطلاع می دهد. در اطراف انسانها بودن او را خوشحال نگاه می دارد و نباید او را برای مدت زیادی تنها رها کرد. گلدن رتریور نام خود را از باز آوردن شکار برای شکارچی کسب کرده است ، همچنین قابل ذکر است که این سگ شناگر بسیار ماهری می باشد.

با مقاله محبوب ترین نژاد سگ ها شما با پتیمیز همراه باشید.

سگ‌های نگهبان

۱-دوبرمن (Doberman)

 محبوب ترین نژاد سگ ها-دوبرمن

دابِرمَن سگی است با جثه متوسط ، بدنی توپر ، عضلانی و قوی که جهت سرعت زیاد و استقامت طراحی شده است. از لحاظ ظاهری زیبا و از لحاظ رفتار و حرکات نجیب ، پرانرژی ، مصمم ، هوشیار ، نترس ، مطیع و اشرافی می‌باشد. چشم‌ها بادامی شکل ، دارای عمق متوسط با حالتی قوی و پرانرژی که رنگ آن از قهوه‌ای معمولی تا قهوه‌ای تیره است. مطیع و در عین حال مهاجم. این نژاد سگ دارای هوشیاری ، چاوکی و چالاکی عضلات و رفتار است که در چشم هر بیننده‌ای جلب توجه می‌کند. دابِرمَن سگی باوفا است و بیشتر از هر نژادی اثرات حیوانات نجیب‌زاده را دارا می‌باشد. حس شجاعت و کنجکاوی در چشم‌های تیره و در هماهنگی با ویژگی‌های بدن کاملاً مشخص است. این نزاد سگ برای نگهداری در آپارتمان مناسب می‌باشد به شرط آنکه در طول روز به آن اجازه انجام فعالیت بدنی کافی داده شود. اما بهترین مکان برای او یک حیاط متوسط خواهد بود. دابِرمَن نسبت به سرما حساس است بنابراین در مناطق سردسیر، پلیس قادر به کار با این نژاد سگ نمی‌باشد.

۲-هاسکی (Husky)

محبوب ترین نژاد سگ ها-هاسکی

نژاد سگ هاسکی از جمله محبوب ترین نژاد سگ ها ی  قدرتمند و کاری می‌باشد. در همه رنگ‌ها از سیاه یکدست تا سفید یافت می‌شود. معمولاً بصورت دو رنگ سیاه وسفید ، طوسی و سفید ، قرمز و سفید و نارنجی و سفید یافت می‌شود. هاسکی سگی آرام و بازیگوش می‌باشد. مشتاق و گاهی اوقات لجباز. به اعضای خانواده‌ای که در آن بزرگ می‌شود بسیار علاقه‌مند است. باهوش ، اجتماعی و بامحبت می‌باشد. اگرچه انرژی زیادی خصوصاً در تولگی دارد اما سگ سربراه و مطیعی می‌باشد. رابطه خوبی با کودکان دارد. بسیار کم پارس می‌کند بنابراین دیدبان خوبی نمی‌باشد. استعداد خوبی در آموختن دارد اما این کار را باید با صبر و حوصله انجام داد چراکه هاسکی می‌تواند گاهی اوقات لجباز شود. اگر بیکار بماند خیلی زود حوصله اش سر می‌رود. از تنهایی بیزار است بنابراین اگر ساعات زیادی را بیرون از خانه سپری می‌کنید حتماً یک جفت و هم‌بازی برای سگ خود پیدا کنید. به غذای کمتری نسبت به آنچه به نظر می‌رسد نیاز دارد. اگر از سنین پایین اجتماعی شود با سایر حیوانات مشکلی ندارد. حالت خاص هاسکی این نژاد را در دسته بهترین و محبوب‌ترین نژاد‌های سگ آمریکایی قرار داده است.

۳-روتوایلر(Rottweiler)

محبوب ترین نژاد سگ ها-روتوایر

در گذشته این سگ جهت محافظت از احشام توسط گله دارها مورد استفاده قرار می‌گرفت. بعدها صفات پسندیده این سگ آن را به عنوان سگ نگهبان خوبی مطرح کرد. این سگ همیشه آماده دفاع از صاحبش می‌باشد.خیلی وقت شناس است و زمان انجام وظیفه و ترک خدمت را بخوبی تشخیص می‌دهد. با اینکه ذاتاً خشن نیست ولی در عین حال در مقابل دشمن خطرناک است. نسبت به صاحبش همیشه مهربان و باوفا است. اطفال کوچک را دوست دارد. حافظه‌ای قوی دارد و آموخته‌هایش را هیچ‌گاه از یاد نمی‌برد. زندگی صمیمی را دوست دارد و با وجود سنگینی وزنش حرکات سریعی دارد.

۴-ژرمن شپرد(German Shepherd)

محبوب ترین نژاد سگ ها-ژرمن شپرد

 شجاعت و وفاداری شهرت دارد. سگی است جدی و به نظرمی رسد مقداری از هوش خود را از انسان به ارث برده است ! استعداد بسیار خوبی در آموختن دارد. آنها خیلی دوست دارند که همیشه نزدیک اعضای خانواده باشند و بلعکس از غریبه ها دوری می جویند. ژرمن شپرد جزو محبوب ترین نژاد سگ های اجتماعی و دوستی است و نباید او را برای مدت طولانی تنها گذاشت. تنها زمانی پارس می کند که لازم باشد. شمه قوی در محافظت و نگهبانی دارد و بهتر است که از سنین پایین به آن آموزشهای اختصاصی داده شود. با حیوانات دیگر کنار می آید و با کودکان بسیار مهربان است. به راحتی می توان آنه را برای اهداف گوناگون اعم از سگ گله، سگ نگهبان، سگ پلیس، راهنمای نابینایان، ناجی و سگ ارتش تعلیم داد.

۵-بول ماستیف(Bullmastiff)

محبوب ترین نژاد سگ ها-بولماستیف

بول ماستیف نگهبانی است هوشیار جان سپار ، همراه با خصوصیات رفتاری ایده آل ، مهربان و مطیع واقعاً نترس و شجاع در صورتی که تحریک و یا خشمگین شود. گرچه روحیه خیلی مهاجمی ندارد اما در صورت برخورد با فرد غریبه به او حمله و همزمان وی را به زمین می کوبد و ثابت نگه خواهد داشت. با کودکان میانه خوبی دارد. هشیار ، میانه رو ، آرام و با وفا. این نژاد به یک صاحب رهبر و فرمانده نیاز دارد تا از وی اطاعت کند. بول ماستیف بسیار قدرتمند است و به یک صاحب قدرتمند نیاز دارد تا به او بفهماند رئیس کیست؟ شخصی که بتواند قوانین و باید و نبایدها را به خوبی به وی بفهماند. زمانی که او را بیرون می برید نباید اجازه بدهید که قلاده را بکشد . همیشه باید بعد از صاحبش از درب خارج و برای حفظ احترام به او در پشت و یا کنار شخص حرکت کند تا قوانین گروه رعایت شود.

در مقاله محبوب ترین نژاد سگ ها شما را با ۲۸ نژاد از محبوب ترین نژاد سگ ها و رفتار و خلق و خو آنها آشنا می کنیم و نکاتی برای نگه داری و حفظ سلامت آنها.

 


تبلیغات:



فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

امتیاز شما به مطلب

دوست داشتم: 1087
دوست نداشتم: 365
میانگین امتیازات: 2.98

78 دیدگاه در “محبوب ترین نژاد سگ ها

واقعا خوب بود ،، من برم بقیه ببینم

سایت جالبی دارید واقعا لینکتونو برای چندتا از دوستام فرستادم بدردشون میخوره ،، ممنون

ببخشید نژاد مالتیز و یورکشایر و پامر خیلی حساس نیستند یا زود نمیمیرند و یا زود جای دستشویی کردن در خانه رو یاد میگیرن؟

بطور متوسط نژاد هایی که جثه ی کوچکتری دارند طول عمرشون بیشتره و سگ های ماده هم طول عمر بیشتری دارند ولی از نظر آموزش حتی در یک نژاد هم یادگیری هر سگ با سگ دیگه ای فرق داره ولی اگه مربی خوب داشته باشه یا بصورت اصولی از بچگی آموزش دیده باشه مشکلی نخواهید داشت.

سلام
دنبال یک توله سگ آپارتمانی میگردم. نژاد شینا اینو یا بولداگ کوچک.
اگر ممکنه کمک کنید که سگ مناسب رو برای خودم انتخاب کنم. ترجیحاً اصیل و کوچک باشه.

مطالب این صفحه رو خوندین؟؟شما میتونید از کسایی که از این نژاد ها دارند هم راهنمایی بخاید. اگر باز هم سوال داشتید میتونید از ما بپرسین.

طول عمر سگ ژرمن شپرد چقدره؟ دنبال یک سگ خیلی مهربون . صمیمی وفادار میگردم…..ژرمن شپرد یا هاسکی؟

طول عمر ژرمن ها از ۹ تا ۱۳ سال بسته به نحوه ی نگهداری متغییر هست هر چه سبک زندگی سالم تر و پر تحرک تری داشته باشن بیشتر هم عمر می کنن اما در مورد سوال دوم شما من خیلی نژاد هاسکی رو در ایران بخاطر آب و هوای گرمی که هست پیشنهاد نمی کنم شما هر نژاد سگی که انتخاب کنید این صفات رو خواهند داشت.بهتره بیشتر به شرایطی که برای نگهاری مد نظرتون هست دقت کنید تا پتی که انتخاب می کنید با شرایط شما سازگار تر باشه شرایطی مثل جا میزان رسیدگی تحرک و بازی و سایر نیاز هایی که پت شما خواهد داشت و شما چقدر میتونید به اینها رسیدگی کنید.

سلام میشه یک راه کار بهید که من خانواده ام را راضی کنم برای من سگ بیوچ فرایز بخرند چون از سگ بدشان می آید

شما برای اینکه بتونید یک پت رو به خانواده ببرید مطمئنا به نظر سایر اعضا هم نیاز دارید چون بهر حال اون پت هم جزوی از خانوده شما محسوب میشه. سعی میکنیم حتما در آینده مطلبی در این موارد بزاریم که برای شما مفید باشه پس مارو دنبال کنید.ممنون

سلام.من سگی دارم که عروسکی هست و پشمالو و اصلا اطلاعاتی در مورد اونها ندارم چون به تازگی خریدم و دو روز هست که بدنش شروع به لرزیدن کرده اما سر حال هست و مشکل و مریضی نمی بینم.شما میدونید این لرزیدن به چند خاطر

سلام.بنظرم شما اگر به یک دامپزشک برای مشاوره و معاینه مراجعه کنید خیلی براتون مفید تر خواهد بود و خیال شما از هر بابت راحت تر خواهد شد. لرزیدن درست مثل ما میتونه دلایل مختلفی داشته باشه ترس سرما و یا حتی مشکلات و بیماری های مختلف ولی شما به عنوان صاحب پت باید از پت خودتون اطلاعات کافی و لازم رو داشته باشید و چون تازه خریداری شده یه معاینه و مشاوره خیلی به شما کمک میکنه بعلاوه از خیلی مشکلات هم جلوگیری میکنه.

ببخشید یکجا در کرج و تهران معرفی کنید که ژرمن اصل و ارزان بفروشه

پیام شما رو منتشر میکنیم تا از این طریق به شما کمک کنیم

در مورد سروصدای گلدن میخوام بدونم.میخوام بدونم ازون سگهاییه ک شب و نصف شب صدا میکنه یا بقیه رو ازار میده؟
کلا در موردش اگه اطلاعاته بیشتری دارین ممنون میشم ذکر کنین.
راستی ی چیزی
لطفا کلمه ی جایگزینی برای پارس کردن بزارین چون همونطور ک اطلاع دارین توسط اعراب وارد لغات ما شده و در حقیقت پارس ماییم!
ممنون از سایت خوبتون

سگ های گلدن طرفدارای زیادی در کشور های مختلف دارن که بیشتر بخاطر رفتار درست و دوستانه ی این سگ هاست . کمی سروصدای عادی در حین بازی طبیعیه و این سگ ها به دلایل نامعلومی معمولا واق واق نمی کنن معمولا این چنین مشکلاتی بیهوده در این سگ ها دیده نمیشه ولی مشکلی هم نیست که با یک آموزش درست برطرف نشه. این نژاد بعنوان یک سگ همراه و کمکی بیشتر شناخته میشه بییشتر همراه برای نابینایان سگ زنده یاب و نجات غریق با تحرک و فعالیت زیاد که برای نگهداری در آپارتمان مناسب نیست.۱۱ تا ۱۲ سال عمر می کنند.در معرض یکسری بیماری های ژنتیکی و مفصلی هستند که بهتره سالی یکبار برای چکاپ به دامپزشک مراجعه کنند.نیاز به اصلاح و شستشوی مرتب دارن.
چشم حتما اصلاح میکنیم اگر واژه ی مناسب تری جز واق واق مد نظرتون هست ممنون میشیم بما بگید خیلی ممنون از اطلاع رسانی تون.

بازم ممنون
سرو صدا.صدا.ویا هرچیز دیگه
خیلی ممنون از اطلاعاتتون که در دسترس مردم قرار میدین
راستی بین نر و ماده ی گلدن تفاوتی هم هس؟
از لحاظ بهداشتی. طول عمر.پریشانی های احتمالیو…
بازم دمتون گرم که ب نظرات اهمیت میدین

معمولا تفاوت زیادی ندارند که در صورت عقیم سازی تفاوت های جسمانی بعد بلوغ به حداقل هم می رسد

سلام من میخواهم سگ بخرم به نظر شما بخرم یا نه؟ بعد چه نژاد سگی که توله باشه و خیلی بزرگ نشه و ارزون باشه و بتونم از دامپزشکی توله اش رو بخرم برام خوبه ؟ ممنون میشم اگه کمکم کنید…..

سلام. برای اینکه شما یک سگ رو بعنوان پت نگهدارید اول بهتره بیشتر به شرایطی که برای نگهاری مد نظرتون هست دقت کنید تا پتی که انتخاب می کنید با شرایط شما سازگار تر باشه شرایطی مثل جا میزان رسیدگی تحرک و بازی و سایر نیاز هایی که پت شما خواهد داشت و اینکه شما چقدر میتونید به اینها رسیدگی کنید اینجوری میتونید ببینید که چه نژادی مناسب شماست شما از پت تون چه توقعی دارید همراهی شما و بازی یا یکسری توانایی های دیگه هم داشته باشه. میتونید توی نژاد های عروسکی و کوچیک تر دنبال پت مورد نظرتون باشید ولی بیشتر به شرایطی که میتونید محیا کنید دقت کنید برای خرید هم بهتره از فروشنده های مطمئن خریداری کنید که نژاد درست و سگ سالمی رو به شما بدن تا از مشکلات احتمالی در آینده جلوگیری بشه.

سلام ایا نوع سگی به نام special داریم اگه هست میگه توضیح بدید در موردش ممنون میشم

واژه ی special به معنی خاص هستش و به یک نوع نژاد تعلق نمیگیره میتونیم نژاد هایی رو بعنوان نژاد های خاص درنظر بگیریم خاص از نظر جدید بودن خاص رنگ و از نظر بهترین در مواردی این چنینی. ما سعی کردیم متداول ترین و معروف ترین نژاد هارو به شما معرفی کنیم. باز هم اگر سوالی بود یا خودتون هم مطلبی داشتید خوشحال میشیم با ما در اشتراک بزارید.ممنون

ببخشیدمیخواستم بپرسم طول عمرسگ پامرانین چقدره ووقتی خواستیم یکی بخریم چطوربفهمیم که جوونه یاپیر؟

با سلام طول عمر پامرانین بصورت متوسط ۱۲ تا۱۶ سال هست البته همیشه و در همه ی نژاد ها استثنا هم دیده می شود و ممکن است بیشتر هم عمر کنند. اما در مورد تخمین سن این کار معمولا توسط دکتر دامپزشک یا افراد خبره و با معاینه ی دندان ها انجام میشه شما می تونید به یک دامپزشک برای این کار مراجعه کنید.

من خیلی دوست دارم یه هاسکی داشته باشم .
ایا هاسکی میتونه توی اپارتمان زندگی کنه ؟ مزاحمت برای همسایه ها نداره؟

هاسکی از جمله سگ های بزرگ و پرتحرک و شیطون محسوب می شه شما باید فضای بازی و امکان گردش و تحرک رو برای اونها فراهم کنید در غیر این صوررت این نژاد دچار مشکل خواهد شد بعلاوه اینکه آب و هوای ایران خیلی برای این نژاد مناسب نیست و نیاز به مراقبت بیشتری دارند.اما از جهت سرو صدا ممکنه گاهی هنگام بازی یا در حالت عادی زوزه هایی مثل گرگ ها بشنوید ولی سروصدای زیادی معمولا ندارن از جله نژاد هایی هستن که آموزش پذیرند که در این صورت خیلی از مشکلات حل خواهد شد.

اطلاعات داده شده ازطرف شما بسیار واقعی و آموزنده است از زحمات شما سپاسگزارم – دکتر التفات محمدصلاحی

سلام چرا در مورد جک راسل چیزی ننوشتین, ممنون میشم اطلاعات دقیقی در مورد این نژاد و شرایط مناسب نگهداری چه از نظر آب و هوای مناسب و چه محل مورد نیاز و اینکه چقدر نسبت به سرما یا گرما مقاوم هستند و …. اطلاع رسانی کنید

سلام . به نظر شما سگ شیبا اینو مناسب آپارتمان کوچک هست ؟ میشه بیشتر راجع به نگهداریش توضیح بدید . ممنون میشم .

سلام…من عاشق یک ها هستم میخواستم ببینم اگر ک یک بک تا دو ساعت تنها تو خونه بمونه اتفاقی میفته؟؟

چهار ساعت طولانی ترین زمانی است که سگ ها می توانند به طور معمول تنها باقی بمانند، اما این زمان هم در هر سگ متفاوت خواهد بود. اینکه چقدر طول می کشد تا آنها را تنها بگذارید، بستگی دارد به اینکه پت شما چند سال دارد ؛ به عنوان مثال، برای یک توله سگ شیطون این زمان کمتر ولی برای سگ های پیرتر و آرام تر میتواند حتی بیشتر هم باشد. امیدوارم جواب شما رو داده باشم مطلب تنها در خانه رو هم برای پاسخ به شما آماده کردیم.

سلام من میخواستم بدونم کدوم نژاد بین سگ های کوچیک و بامزه از لحاظ بدنی مقاوم تره و اگه میشه چندتا نژاد با صفاتی که گفتم بهم معرفی کنید.
ممنون *.*

با سلام.اگر منظورتون مقاوم بودن در برابر بیماری هاست می تونم بگم: بصورت کلی اگر دنبال نژاد مقاوم تری هستید بهتره که نژاد هایی که پوزه ی کوتاه تری دارند و بطور کلی به پوزه کوتاه معروفند، انتخاب نکنید. چون اینگونه نژاد ها علارغم زیبایی ظاهری شون ، مراقبت بیشتری می خواهند و یکسری بیماری مخصوص اینگونه نژاد ها هست. چی هوا هوا؛داشهوند؛چاینیز کرستد؛پودل برای مثال از جمله نژاد هایی هستند که پوزه ی کوتاهی ندارند.

سلام.من یه سگ اپارتمانی میخوام که پارس کم بکنه و جسه خیلی کوچیکی داشته باشه و باهوش باشه تا بشه اموزشش داد.ولی نمیدونم چه نژادی مناسبه.چیزی که برام خیلی مهمه پارس نکردنه اونم درشب مخصوصا…میشه لطفا راهنمایی کنین چه نژادی خوبه برای نگهداری.تشکر

سگ هایی مثل فرنچ بولداگ و پودل هم از نژاد های کم سروصدا تری هستند.

سلام وقتت بخیر
ببخشید من تمصمیم به خرید سگ داشتم ولی نمیدونم چ نژادی رو انتخاب کنم.من در آپارتمان زندگی میکنم و خیلی دوست ندارم ک سگ مو ریزه داشته باشه.همچنین از نظر سروصدایی زیاد بخاطر همسایه مشکل دارم و چون در شهر کوچکی هستم دسترسی راحت به دامپزشکی و تجهیزات مخصوص حیوانات ندارم.من به حیوانات خانگی مخصوص سگ ها نژاد ژرمن یا شیبااینو علاقه زیادی دارم,ولی باتوجه با اینکه حیاط نداریم فکر نکنم بشه داخل خونه نگه داشت. میشه لطف کنین و چندتا سگ با توجه به شرایط نگه داری ک دارم و اینکه کم خرج باشه را بهم معرفی کنین خیلی ممنون.

هزینه ی نگهداری حیوانات خانگی را می توان با رعایت نکاتی مثل بهداشت و دریافت بموقع واکسن ها و چکاپ سالیانه کاهش داد شما به هر حال برای حفظ سلامت خود و پتتون به دامپزشک نیاز خواهید داشت. شما نیازی ندارید که تمام محصولات موجود در پت شاپ هارا بخرید ولی برخی خوراک های آماده برای حفظ بیشتر سلامت پت شما نیاز و گاها ضروریست برای مشکل ریزش مو بهتره از سگ هایی که ریزش موی کمتری دارند مثل تریر، مالتیز ،پودل انتخاب کنید.سگها بطور طبیعی سر و صدا می کنندو بعلت ارتباط برقرار کردن آنهاست. پیدا کردن سگی که اصلاً صدا نکند غیر ممکن است.سگ هایی مثل فرنچ بولداگ و پودل هم از نژاد های کم سروصدا تری هستند.

من دنبال یه سگ باهوش و تقریبا اروم و خیلی کوچیک میگردم تا الان سگ شیتزو فلت رو در نظر داشتم اما متوجه شدم که زیاد باهوش نیست
اگه ممکنه اطلاعاتی بهم بدین ممنون

شیتزواز بهترین نژادهای سگ برای آموزش است و دستورهای جدید را از تمام نژادهای دیگر سریعتر می‌آموزد.ولی از باهوش ترین نژاد سگ ها می توان برد کولی و پودل نام برد سعی میکنیم در آینده در این مورد هم مطلب بزاریم.

کنترل و آموزش سگ باهوش به مراتب سخت تره. من یک توی پودل دختر دارم که خوب میدونه چطوری منو بپیچونه.

سلام ببخشیدمن می خوام سگ بگیرم اماتوش موندم که ازکدوم نژادبگیرممنون میشم بهم پیشنهادبدین

سلام. برای اینکه شما یک سگ رو بعنوان پت نگهدارید اول بهتره بیشتر به شرایطی که برای نگهاری مد نظرتون هست دقت کنید تا پتی که انتخاب می کنید با شرایط شما سازگار تر باشه شرایطی مثل جا میزان رسیدگی تحرک و بازی و سایر نیاز هایی که پت شما خواهد داشت و اینکه شما چقدر میتونید به اینها رسیدگی کنید اینجوری میتونید ببینید که چه نژادی مناسب شماست شما از پت تون چه توقعی دارید همراهی شما و بازی یا یکسری توانایی های دیگه هم داشته باشه. میتونید توی نژاد های عروسکی و کوچیک تر دنبال پت مورد نظرتون باشید ولی بیشتر به شرایطی که میتونید محیا کنید دقت کنید برای خرید هم بهتره از فروشنده های مطمئن خریداری کنید که نژاد درست و سگ سالمی رو به شما بدن تا از مشکلات احتمالی در آینده جلوگیری بشه.

سلام یه سگ ماده دارم شبیه اشپیز ولی گوشش سیخ نیست. تنش پشمالو نیس گوشش پشمالو هست و اندازه کوچی داره این نژادش چیه؟؟؟

سلام خواهش میکنم جوابمو بدبن راستش من میخام سگ هاسکی بخرم ولی به گفته بعضی ها مو ی سگ و بزاق دهانش بیماری زا هست خواهش میکنم راهنماییم کنید من عاشق سگ ها هستم ولی این حرف باعث شده یکم دودل بشم

باسلام بهر حال هم انسان ها و هم حیوانات یکسری فلور میکروبی خاصی رو دارند. که بیشتر اونها برای خودشون ویا حتی سایرین بیماری زا نیست.شما با رعایت نکات بهداشتی و مراجعه به دامپزشک از بیماری ها ایمن خواهید بود. اگر واقعا به نگهداری حیوان خانگی علاقه مندید بهتره به بسیاری از شایعات توجهی نکنید. خیلی از خانواده هایی که حیوان خانگی دارند کودک و یا میانسال هم دارند که با رعایت نکات بهداشتی از بیماری ایمن بودند.

سلام من میخوام یه جاپانیز اشپیدز بخرم ولی تو تمام مقالات نوشته که به سختی چیزی رو یاد میگیره درسته آیا؟؟؟

سلام من یه سگ پودل عروسکی دارم و حدودا ۵ ماهه داریمش ولی جدیدا گاهی اوقات از هیجانی شدن و ترسیدن به خودش دستشویی میکنه و گاهی هم خطا میکنه میخواستم ببینم عادیه یانه ولی در کل پیشنهاد میکنم سگ پودل بخرین چون واقعا خیلی مهربونن

با سلام اگر سگ شما آموزش برای ادرار کردن ندیده به شما این پیشنهاد رو میکنم ولی بهتر هستش که به یک دامپزشک هم برای چکاپ بدلیل نگه نداشتن ادرار مراجعه کنید تا خیالتون بابت سلامت جسمی و ذهنی سگتون راحت بشه.

سلام من دوروزه سگی از نژاد اشپیتز خریدم میخواستم ببینم خوبه یانه چون اطلاعاتی درباره سگ ندارم

سلام من دوروزه سگی از نژاد اشپیتز خریدم میخواستم ببینم خوبه یانه چون اطلاعاتی درباره سگ ندارم

با سلام سعی کردیم پاسخ شما رو در مطالب بالا و یا پاسخ به نظرات سایر دوستان بدیم اگر هنوز پاسخ سوالتون رو دریافت نکردید دقیقا منظورتون رو بفرمایید تا راهنماییتون کنیم.

سلام لطفا راهنمایی بفرمایید من یه سگ دارم که به اسم پودل خریدم ولی به نظرم اصلا شبیه نیست چجوری نژادش روبفهمم

سلام لطفا راهنمایی بفرمایید من یه سگ دارم که به اسم پودل خریدم ولی به نظرم اصلا شبیه نیست چجوری نژادش روبفهمم

با سلام معمولا از ویژگی های ظاهری نژاد رو متوجه میشن ولی همه ی سگ های یک نژاد کاملا شبیه و یک شکل نیستند و در یکسری از ویژگی های شاخص همانندند اگر متوجه تفاوت فاحشی هستید بهتره برای اطمینان به دامپزشک مراجعه کنید چنین راهنمایی برای شما هزینه ای هم نخواهد داشت.

سلام…من میخوام سگ بخرم و اولین تجربمه …ولی نمیدونم چ نژادی بخرم و خصوصیاتی ک مد نظرم دارم اینه ک ریزش مو کم باشه و سگی باشه ک مریضی خاصی نگیره و سروصدای کمی هم داشته باشه و باهوش باشه و وفادار و مهربون و شیطون اگ میشه چند نژاد معرفی کنید ممنون میشم❤

من یه سگی میخوام که بتونه تو حیاط زندگی کنه حیاطمون اندازش ۱۰۰ متره چه سگی مناسب منه؟ راستی قیمتشم تا ۵ میلیون میتونم بخرم من از نژاد شیتزو وبیچون فرایز و گلدن رتریور خوشم میاد و سگی میخوام که باهوش باشه از نژادهایی مثل پاگ و بولداگ خوشم نمیاد

میشه سگ رو در حیاط حموم کرد؟

سلام میخوام یه جفت سگ بگیرم ب نظر شما اروم ترین سگ و کم خرج ترین سگ چیه؟؟ تو حیاط خونه میخوام براشون خونه بسازم ولی همسایه ها و مستاجر ها اذیت نشن. ممنونم از راهنماییتون

از نژادهایی که صدای کمتری دارند و جثه ی کوچکتری دارند .

سلام یسری اطلاعات درباره نژاد مالتی پو میخاستم لطفا

سلام دقت بخیر . میخواستم یه سگ شیتزو کراس بخرم. میخواستم بدونم اینا موهاشون زیاد میریزه یا نه. بعد غذاشون چی بدیم و چطور خوب تربیتشون کنیم که تو خونه دستشویی نکنن

با سلام
میشه نژاد سگ منو معلوم کنید اگه عکسشو بفرستم براتون ,,, لطفااا ,,؟؟؟

سلام سگی برای زندگی در خانه حیاط دار و البته اپارتمان که ریزش مو خیلی کم از ژرمن هم کمتر . کثیف کاری نداشته باشه خلاصه چیزی شبیه گربه ولی پر احساس وبی خطر چی پیشنهاد میکنید

سلام یکم میشه در مورد سگ های Chihuahua بگین مثلا اونایی که موهاشون بلنده و به اصطلاحی پشمالو ان با اونایی که موهاشون خیلی کمتره چه فرقی دارن؟؟؟یکم در موردشون توضیح بدین تا اطلاعاتی داشته باشم

سلام.
مجسمه آکیتا در ژاپن هست.
بعد یه سوال داشتم بهترین سگ برای آپارتمان ۲۰۰ متری کدوم بهتره؟ شیبا اینو یا شیتزو بهتره؟
لطفا راهنمایی کنید.

مجسمه سگ آکیتا در ژاپن هست نه شیبا اینو.
لطفا درباره سگ آکیتا هم توضیح بدین.
بعد در آپارتمان ۱۳۰ متری چه سگی میشه نگه داشت؟
شیتزو میشه؟

من سگم نژادش پامرانینه خیلی ناز ههههه

سلام من از نژاد ژرمن و روتوایلر خوشم آمده کدوم بهتر نگهبانی میدن و قوی تره

سلام من از نژاد ژرمن وروتوایلر خوشم آمدش می خواستم بدون کدومشون تو نگهبانی قوی ترن

میشه لطفا از سگ ترییل هم برای من بگویید ممنون میشم

سلام من رابطه خوبی با سگ ها دارم ولی اولین باری هست که میخوام برای خودم سگ بگیرم و علاقه زیادی به نژاد روتوایلر دارم و می تونم زمان زیادی براش صرف کنم و در خانه در کیش نگهداری کنم ،آیا پیشنهاد می کنید؟

اگر زمان کافی و شرایط نگهداری از او رو دارید خب چرا که نه

سلام من میخوام یه سگ داشته باشم که بازیگوش باشه رفتارش با اعضای خونواده خوب باشه و پر جنب و جوش و کم صر صدا باشه میشه راهنمایی کنین
ولش گورگی یا شیتزو چطوره؟

ببخشید یک سگ هاسکی از کجا می تونم بخرم

ما به شما پیشنهاد میکنیم که از کسانی که توانایی نگهداری ندارند و میخواهند واگذار کنند کمک بگیرید چون حیوانات برای فروش نیستند ولی برای اطلاعات بیشتر از افراد با تجربه تر و صاحبان حیوانات خانگی کمک بگیرید ولی با خرید شما از فروش و آزار حیوانات حمایت میکنید نه از خود حیوانات

باسلام بسیارعالی ومفیدبوداگرممکنه دربارنژادسگ اشپیتزنیزبیوکرافی داشته باشید..باتگشر

با درود وتشکر از مطالب مفیدتان
من یه باغچه دارم و یه هاسکی حدود ۱.۵ ساله ماده عقیم شده دارم.
می خواهم یه سگ دبرمن هم بخرم آیا این دوتا در کنار هم مشکلی برای زندگی ندارند ،
اگه پاسخ بدید ممنون میشم.

با سلام بله می تونن با هم زندگی کنن گرچه رفتار هر دو نژاد در برخورد با هم می تونه به سن و جنسشون ربط داشته باشه از اون جایی که هاسکی شما بالغ و عقیم شدست پس بستگی به دوبرمنی که تازه قراره بیاد، داره. به شما پیشنهاد می کنم یک سگی با سن کم یا توله رو بیارید تا زودتر و بهتر عادت کند و آموزش از سنین ابتدایی بهتر هم هست. البته و صد البته یک مربی سگ به شما خیلی کمک خواهد کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.