چرا گربم انقدر می خوابه؟؟

۵/۵ - (۱ امتیاز)
  • همه ی این خوابیدن ها به خاطر ژنتیک گربه ی شماست.

گربه ها می توانند ۱۶ ساعت در روز بخوابند گربه های پیرتر حتی تا۲۰ ساعت در روز استراحت می کنند.این عادت استراحت بخاطر سیرتکاملی گربها و عادات غذایی و فیزیولوژی آنهاست.در طبیعت آنها باید انرژی زیادی را برای شکار کمین کردن و حمله کردن صرف کنند و خوابیدن کمک زیادی به ذخیره انرژی آنها می کند.

  • در واقع همیشه هم خواب نیستند.

بیشتر زمانی که فکرمی کنیم گربه ها خواب هستند تا سه چهارم این زمان در واقع در حال چرت زدن هستند در این زمان آنها تماماً در حال استراحت هستند ولی اونقدری هم هشیار و آگاه هستند که با یک اشاره بیدار شوند و حمله کنند.در واقع اونها در خواب و بیداری هستند چون میتونید ببنید که گوش هاشون به دنبال صداها حرکت می کنند و چشمهاشون یکمی باز میشن.اون ها حتی ممکنه در حالی که نشستن هم چرت بزنن!

 

  • حتی خواب می بینن.

حدود یک چهارم از ساعت خواب گربه ها به خواب عمبق و رویا دیدن اختصاص داره اما گربه های بزرگتر ممکنه ۳۰ تا ۴۰ درصد بیشتر در این مرحله باشن. معمولا وقتی در خواب عمیق هستن چشم هاشون محکم بسته است و دمشون مثل یک ماسک کرکی دور صورتشون هست.خواب عمیق برای بدن حیاتی است تا بتواند نیروی خودش را دوباره بدست بیاورد و سالم بماند.وقتی می بینید که گربتون وقت خواب دست و پا میزنه و تکون میخوره ؛تبریک میگم اون داره خواب میبینه!

  • بعضی ها حتی خرخر هم میکنن.

خرناس وقتی رخ میده که مسیر هوا توسط پوست اضافه مسدود میشه.این اتفاق بیشتر وقتی اتفاق میوفته که گربه ی شما در حال ریلکس کردن باشه.خرناس کردن در نژادهایی که بینی کوتاهی دارند مثل پرشین هیمالین یا اگزاتیک مو کوتاه بیشتر هست.

  • ممکن هم هست به علت نوعی مشکل هم باشه.

اگر گربه ی شما بیشتر و یا کمتر از حالت معمولی و یا همیشه می خوابد با دامپزشک خود تماس بگیرید.خوابیدن بیش از حد می تواند نشانه ی یک بیماری و یا درد شما باشد.حال بیداری بیش از حد ممکنه ناشی از پرکاری تیروئید باشد.